חדשות הארץמבזקים

"רציתי את אמא שלי בחתונה": אלי נישא לבחירת לבו במחלקת הנשמה בבית החולים

אירוע מרגש התקיים במחלקת הנשמה ו', במרכז הרפואי הרצוג בירושלים: חתונת אלי רבין ובחירת ליבו שלומית, ליד מיטת האם המונשמת וחסרת ההכרה, המאושפזת במחלקה כשנתיים וחצי.

"הגשמתי חלום", מספר הבן אלי. "רציתי לשמח אותה. לא רציתי להתחתן במקום אחר שבו היא חסרה. רציתי את אמא שלי בחתונה, וזה טבעי. אני חושב שהחתונה מאוד שמחה אותה. בתחושה שלי, היא התעוררה וחייכה, ואפילו רצתה למחוא כפיים. אני בן הזקונים. הגעתי לגיל יחסית מבוגר (כמעט 50), ולא התחתנתי עד היום. כל השנים היא רצתה שאתחתן. התפללה לזה. קיוותה שזה יקרה בחייה".

אלי הוא הצעיר בין 4 ילדי משפחת רבין מחולון. משפחה חוזרת בתשובה. עוסק ברפואה אלטרנטיבית ובאבטחה, ואילו רעייתו הטרייה, שלומית, מתקרבת לדת ומטפלת בקשישים.
האם פורן רבין מאושפזת חסרת הכרה ומונשמת באגף ההנשמה מהגדולים בעולם, במרכז הרפואי הרצוג בירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מספר ד"ר קובי חביב, מנהל בית החולים: "הגיעה בקשה יוצאת דופן מהמשפחה, לערוך טקס חופה צנוע וסעודת מצווה (עם עד 25 משתתפים), במונשמים. לא בכל יום מזדמן לנו אירוע מרגש כל כך באגף. תוכנן טקס כהלכתו, עם כתובה, חופה וקידושים, בניהול רב בית החולים, הרב נתנאל אלבז. הטקס נערך בצהרים בשעה 14:00".

מסכם אלי: "שלומית ואני מכירים מגיל 16. היא התחתנה בגיל צעיר והתגרשה. כל השנים אנחנו בקשר. כשהחלטנו להתחתן, אמרתי לשלומית שאני רוצה לקיים את החתונה ליד אמא. היא הבינה את הרצון שלי. למרות שאינה בהכרה, התקשורת עם אמא מיוחדת. כשאני מדבר, היא פוקחת עיניים. אני בטוח שהיא מזהה אותי, כי לפעמים היא עושה מצמוצים בעיניים וסימנים בפנים. בחתונה התעטפתי בטלית וארבעה גברים נשאו בארבע קצותיה. אני משוכנע שאמא התרגשה איתי".

מרכז הנשמה מהגדולים בעולם
אגף המונשמים במרכז הרפואי הרצוג כולל 10 מחלקות מונשמים להנשמה ממושכת ולשיקום נשימתי, והוא הגדול, המקיף ובעל הניסיון הרחב ביותר בתחום ההנשמה הממושכת בישראל, ומהבולטים בעולם כולו.

האגף נפתח בשנת 1988 כיחידה להנשמה כרונית למבוגרים. 16 שנים מאוחר יותר, בשנת 2004, נפתחה גם מחלקה נפרדת להנשמת ילדים. למעשה, האגף מספק טיפול לכלל קשת המטופלים, ועוסק בכלל הצרכים של ההנשמה הממושכת.

כיום מאושפזים באגף ההנשמה הממושכת בהרצוג כ-230 מטופלים – ילדים, מתבגרים ומבוגרים, שזקוקים לתמיכה נשימתית ולטיפול רב תחומי. מטופלים אלו מייצגים חתך רוחב של אטיולוגיות: מאירועים חדים (כגון נזק מוחי אנוקסי), ועד למחלות שקצב התקדמותן איטי (כדוגמת ALS). אצל כל חולה וחולה מדובר בטיפול ייחודי וצרכים רפואיים שונים.

מפאת המורכבות הרפואית והרגישויות הרבות, עוטף את החולים ואת בני משפחותיהם צוות רב-תחומי ומקיף, הכולל: רופאים גריאטרים ואחיות, עובדים סוציאליים, תומכים רוחניים ואנשי מקצוע פרה-רפואיים נוספים, שתפקידם לסייע במענה לצרכים שונים ומגוונים. המשימות המובילות של הצוותים הרפואיים הן: מתן איכות – לחיים של המטופלים ושיפור, יחד עם תמיכה וליווי של בני משפחותיהם.

צילום: יחסי ציבור הרצוג
צילום: יחסי ציבור הרצוג
צילום: יחסי ציבור הרצוג
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח