כלכלהמבזקים

דרעי: יש להפחית את תשלומי העובדים הזרים לענף הסיעוד ולאפשר כניסת עובדים מהפיליפינים

המשנה לרה"מ, שר הפנים והבריאות אריה דרעי, פנה הערב (שני) לשר האוצר בבקשה להסדיר בדחיפות פטור ממע״מ על תשלומי העובדים הסיעודיים מהפיליפינים. לדבריו כיום ישנם בישראל כ-60,000 עובדי סיעוד זרים המסייעים לקשישים ובעלי מוגבלויות, מתוכם 21,000 הם מהפיליפינים, הנחשבים לעובדים בעלי רמת הכשרה גבוהה.

כזכור, לפני יותר משנה החל יישום ההסכם הבילאטרלי עם ממשלת הפיליפינים להעסקת עובדים זרים בענף הסיעוד תחת פיקוח וליווי של רשות האוכלוסין וההגירה. לפני מספר חודשים פורסמו התקנות החדשות שקידמה שרת הכלכלה דאז, לעניין גביית תשלומים מהעובדים הזרים עבור סל שירותים ללשכות הפרטיות העוסקות בעובדים זרים.

בעקבות התקנות, סך התשלומים עמד על 5,800 ש"ח. הסוגיה יצרה משבר עם ממשלת הפיליפינים, אשר בעקבותיו הופסקה הגעת העובדים לישראל. עם עליית המדד בתחילת שנת 2023 הסכום אף עמד על 6,100 שח. במטרה להתגבר על המשבר ולמצוא פתרונות יצירתיים והכרחיים, פנה השר דרעי, כאמור, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ בבקשה לקדם פטור ממע״מ על תשלומים אלה על מנת להוריד את סכום העמלה המותרת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשרד הפנים הוסיפו כי חשוב לציין, כי אין בפתרון זה משום פגיעה בהכנסות המדינה שכן מדובר בגבייה חדשה שלא היתה קיימת. עם אישור הפטור, הסכום יעמוד על 5,220 שח, בתקווה שצעד חשוב זה יביא לפתרון המשבר, ישיב את ההסדר למסלול, וימנע פגיעה במטופלים סיעודיים, שמהווים אוכלוסייה הזקוקה לסיוע.

אריה דרעי
ארכיון. צילום: משרד הפנים, לע"מ

Back to top button