חדשות הארץמבזקים

"מדובר פה באירוע עצום": המועד לתגובת המדינה בעניין חאן אל אחמר מתקרב והלחץ מתגבר

הבוקר (שני) הגיעו לסיור שטח בחאן אל אחמר יו"ר הליכוד העולמי ח"כ דני דנון ויו"ר ועדת חוץ ובטחון ח"כ יולי אדלשטיין יחד עם פעילי ליכוד, תנועת רגבים ופורום עוטף ירושלים. מנגד, התקהלו במקום מספר פלסטינים ופעילי שמאל והניפו דגלי פלסטין.

בעוד פחות מעשרה ימים תידרש המדינה להשיב בעתירה השישית בעניין פינוי המאחז הפלסטיני הבלתי חוקי חאן אל אחמר הממוקם בסמוך לכביש 1 בין ירושלים לים המלח. נזכיר כי בעתירה זו המדינה ביקשה שמונה פעמים דחיה במתן תשובתה, בכל פעם בנימוק אחר וזהו המועד התשיעי שבג"ץ נתן תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על ההתנהלות.

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים: "מדינת ישראל חייבת להבין שמדובר פה באירוע עצום, הרבה מעבר למאחז חאן אל אחמר. מיפוי הבניה הבלתי חוקית בשטחי C שאנו עורכים מדי שנה מוכיח כי הרשות הפלסטינית בעשור האחרון מקימה בפועל מדינה בלב הארץ והממשלה פשוט עוצמת עיניים. הממשלה החדשה חייבת להוכיח לציבור הרחב שבחר בה שהיא ממשלת ימין לאומית אמיתית ולהציב את המערכה על שטחי C על ראש סדר יומה כאשר במקרה חאן אל אחמר, השאלה היא כבר לא – האם יפונה המאחז, אלא מתי ואיך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יולי אדלשטיין: "רק בשנה שעברה נבנו יותר מ 5,000 מבנים בלתי חוקיים של פלסטינים בשטח C, הסיבה לכך נמצאת בין היתר כאן בחאן אל אחמר. ההימנעות מפינוי העבירה מסר לפלסטינים שאפשר להשתלט ולהשתולל ולבנות בשטח ועוד כמה שנים תבוא מדינה אירופאית ותבנה להם סבת ספר או דן ילדים ואז כבר לא יפנו אותם."

ח"כ דני דנון: "הגעתי היום כדי לחזק את הממשלה שלנו לקראת התשובה לבג"צ בנושא פינוי המקום. ישראל היא מדינת חוק, אסור להשלים עם מציאות של אכיפה בררנית. חייבים לפנות את חאן אל אחמר באופן מיידי. יש לי היכרות רבה עם הקהילה הבינלאומית. גם ידידנו בעולם יבינו שאין מקום לאכיפה בררנית נגד יהודים ביו"ש."

בועז עידו יו"ר פורום עוטף ירושלים, אשר מייצג את תושבי האזור: "הגיע הזמן לבצע את החלטת בית המשפט ואת התוכניות של מדינת ישראל ולהעביר את תושבי החאן למקום שהוכן להם בפתרון אבו דיס. אנחנו פה על כביש מספר 1, המוביל לבירה ירושלים, יש כאן התיישבות בלתי חוקית בעידוד ובמימון של הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי, זה לא יכול להיות. הסיפור פשוט – להעביר את ה-15 בתי אב מכאן למגרשים שהוכנו להם ליד אבו דיס. אני מקווה שהפעם הממשלה אכן תעשה זאת, אין להם ברירה, הגיע הזמן."

יולי אדלשטיין - דני דנון - חאן אל אחמאר
יולי אדלשטיין ודני דנון. צילום: ללא קרדיט
דגל פלסטין - חאן אל אחמאר
צילום: פורום עוטף ירושלים

Back to top button