חדשות הארץמבזקים

סכסוך עבודה במכללת כנרת: "מדובר בסטירת לחי עבור סגל המרצים המסור"

נציגות הסגל האקדמי במכלל כנרת טוענת כי הנהלת המכללה מכוונת לשינוי קיצוני וחסר תקדים בפעילות מחלקות הלימוד השונות, לקראת שנת הלימודים הבאה. זאת כאשר בכוונת ההנהלה לסגור או לצמצם משמעותית את החוגים לתקשורת, לתיירות וללימודי ארץ ישראל, כשההשלכות המיידיות, לטענתם, הן הפחתה משמעותית בהיקף עבודת המרצים במחלקות שונות עד כדי פיטוריהם. בעקבות החלטה דרמטית זו הכריזה נציגות הסגל האקדמי במכללה המאוגדת בכוח לעובדים על סכסוך עבודה.

איגוד הסגל האקדמי במכללות הציבוריות המאוגד בכוח לעובדים הביע תמיכתו במאבק וציין כי: "הידיעה נחתה על ראשם של חברי הסגל כרעם ביום בהיר. רק ב-4.1.23 הם נפגשו עם נציגי ההנהלה ונאמר להם כי ההנהלה שוקלת לבצע שינויים בתכנית הלימודים משיקולים תקציביים. ואולם מאז הפגישה הובא לידיעתם, על מהלכים חד צדדים הנעשים במחשכים במטרה לקבוע עובדות בשטח ללא ידיעת הארגון וועד העובדים. מדובר בסטירת לחי עבור סגל המרצים המסור שרואה במכללה את ביתו המקצועי. חמור לא פחות- מדובר בהפרה בוטה של החובות הקיבוציות שהמכללה מחויבת בהן כמעסיק – כל שכן במצב של שינויים כל כך מאסיביים."

נציגות העובדים תובעת מהנהלת המכללה להעביר אליה בהקדם וכנדרש את כלל הנתונים הכלכליים והאחרים העומדים בבסיס ההחלטה לשינויים בתוכניות הלימוד וכן את כלל הראיות התומכות בצורך הנטען לשינויים ובסיבות הנטענות לו. בינתיים, דורשת נציגות העובדים שהמכללה תעמוד במחויבויותיה הקיבוציות ותקפיא את כל הצעדים החד צדדיים עד להשלמת תהליך ההיוועצות עימה ומשא ומתן על ההשלכות על העובדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"עצוב לגלות את אטימות הלב של המכללה ואת נכונותה להפר את מחויבויותיה, במקום לנהל הידברות כנה עם ועד הסגל האקדמי שלה. חשוב להבין, כי אנו בתחילתו של כדור שלג שבסיומו – תמחקנה מחלקות שלמות, חלקן מעמודי התווך של המכללה, ותימנע מן הסטודנטים בצפון נגישות לתחומי לימוד חשובים שטיפחנו במכללה משך שנים והפכו למקור גאוותה. אם תתמיד ההנהלה בסירובה, לא נהסס אף להשבית את פעילות המכללה". מסכמים בועד הסגל האקדמי במכללת כנרת.

אילוסטרציה. Image by Niek Verlaan from Pixabay

Back to top button