חדשות חוץמבזקים

לוקהיד מרטין-סיקורסקי מסרה את מסוק הבלקהוק ה-5,000

לוקהיד מרטין-סיקורסקי מסרה לאחרונה את מסוק הבלקהוק ה-5,000 שיוצר אי פעם והגיעה לציון דרך משמעותי בעולם התעופה. המסוק ה-5000, מדגם UH-60M, נמסר לצבא ארה"ב. בקרוב, תחגוג סיקורסקי 100 שנות פעילות, כאשר מסוקי הבלקהוק מהווים חלק גדול בפעילותה לאורך השנים.

"סיקורסקי מובילה את עולם המסוקים הצבאיים, רבות בזכות מסוקי הבלקהוק", כך אמר פול למו, נשיא סיקורסקי. "כלל דגמי הבלקהוק מביאים אמינות, בטיחות ויכולות חסרות תקדים למפעיליהם בשדה הקרב ובאימונים, ומדגימים כל יום מחדש את אפשרויות ההפעלה המגוונות שלהם בביצוע משימות ברחבי העולם".

לקוחות רבים ברחבי העולם, כולל מדינת ישראל, מפעילים את מסוקי הבלקהוק, במגוון דגמים. הדגמים החדשים אשר נמסרים כיום ללקוחות ברחבי העולם כוללים את ה-UH-60M להובלת לוחמים, מטען ומשימות נוספות, ה-MH-60R/S לפעילות ימית, MH-60T הרב-משימתיים, HH-60W למשימות חילוץ והצלה וכן ה-S-70 FireHawk למשימות כיבוי אש אווירי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצוותים המנוסים של סיקורסקי מייצרים את מסוקי הבלקהוק בסטרטפורד, קונטיקט, ארה"ב, וכן במפעלי PZL Mielec בפולין – עבור חלק מהלקוחות הבינלאומיים, בהתאם לדרישה ההולכת וגוברת למסוקי הבלקהוק. מעל 35 לקוחות בינלאומיים מפעילים כיום את המסוקים, כאשר צבא ארה"ב הוא המפעיל הגדול ביותר של מסוקי הבלקהוק בעולם.

מסוקי הבלקהוק עתידים להישאר המרכיב המרכזי של צבא ארה"ב לפעילות טקטית, בזכות פעילויות שדרוג ומודרניזציה שיגדילו את יכולות המסוקים, את אמינותם ובטיחותם, במקביל להורדת עלויות הייצור וההפעלה: מערכות תוכנה מודולאריות שיאפשרו שדרוגים ואינטגרציה עם מערכות נוספות; מנועי טורבינה משודרגים שיאפשרו להגדיל את כושר נשיאת המשקל ואת טווח הטיסה; מערכות בקרת טיסה שיאפשרו לטוס בתנאי ראות נמוכים וכן כלי אנליטקה חדשים שיורידו את זמני ועלויות התחזוקה ובכך יגדילו את זמינות צי המסוקים.

לוקהיד מרטין-סיקורסקי ו-DARPA, הסוכנות הצבאית לפרויקטים מחקריים מתקדמים, הדגימו בשנה שעברה לצבא ארה"ב טיסת חילוץ ואספקה לוגיסטית אוטונומית מלאה במסוק בלקהוק, ללא אנשי צוות על סיפון המסוק. הטיסות הדגימו בצורה מלאה ביצוע משימות חילוץ והצלה, וכן נשיאת מטען פנימי וחיצוני במסוק הבלקהוק, בצורה אוטונומית מלאה, ביעילות ובבטיחות.

הטיסות, אשר התבצעו כחלק מתרגיל Project Convergence 2022 של צבא ארה"ב ביומה, אריזונה, החלו בטיסה מאוישת על המסוק על ידי צוות מלא. לאחר הנחיתה, הפעילו הטייסים את מערכת Matrix למצב טיסה אוטונומי מלא, באמצעות מחשב הטיסה. עם יציאת הטייסים מהמסוק, השלים המסוק את המשימות הבאות, כחלק מהניסוי שהוגדר מראש, במתארים שונים.

צילום: לוקהיד מרטין
Back to top button