חדשות הארץמבזקים

פינוי המאחז הבלתי חוקי: גלנט הפך מטרה לביקורת מקרב שרי הימין

אחרי שהשר בצלאל סמוטריץ טען כי שר הביטחון יואב גלנט הפר הסכם קאוליציוני והוציא אל הפועל את פינוי המאחז, הבלתי חוקי יש לציין, גבעת אור, שר נוסף בממשלה יוצא לפני זמן קצר (שישי) בהצהרה נגד שר הביטחון.

המדובר בשר לפיתוח הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, שאומר בתגובה לפינוי מאחז 'אור חיים' בשומרון: "מצער לראות שלמרות שבני גנץ נשלח לאופוזיציה, מאפשר שר הביטחון הנוכחי להמשיך את מדיניות האפליה אותה התווה גנץ – מדיניות של הרס ההתיישבות, תוך התעלמות מבנייה ערבית פרועה בלתי חוקית, נמשכת. אני מגבה את דרישת חברי השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר לקיים דיון אודות ההתנהלות המחפירה של המנהל האזרחי. הגיע הזמן למדיניות ימין על מלא – גם ביהודה ושומרון".

מנגד הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ גדי איזנקוט כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "צופה בדאגה בהתנהלותו חסרת האחריות של השר בצלאל סמוטריץ שנותן הנחיות לא חוקיות המנוגדות למדיניות של עשרות שנים – פינוי פלישה טרייה פלסטינית וישראלית לאלתר. התערבותו של סוכן כאוס בעניינים ביטחוניים תפגע קשה במשימת צה"ל בנעלי הריבון לספק בטחון ולאכוף חוק וסדר. על ראש הממשלה לנקוט עמדה מידית בדומה למאות מקרים בהם פונו מאחזים בלתי חוקים בזמן כהונתו ולתת גיבוי מוחלט למערכת הבטחון וצה"ל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר ועדת החוקה לשעבר, חה״כ הרב גלעד קריב (העבודה) הסיף אף הוא: ״הבלגן בממשלת נתניהו חוגג, כאשר סמוטריץ מנסה להשיג חסינות לחבריו מהגבעות, המפרים ברגל גסה את החוק. את מחיר הבלגן משלמים חיילי צה״ל ומפקדיו. המסקנה היחידה האפשרית מן האירוע היא פיטוריו של סמוטריץ׳ מתפקידו במשרד הביטחון. אם נתניהו היה פועל משיקולים ממלכתיים וביטחוניים בלבד, כך הוא היה נוהג.״

יצחק וסרלאוף
השר יצחק וסרלאוף. צילום: אסי אפרתי, לע״מ

Back to top button