טכנולוגיהמבזקים

החברה הישראלית חתמה על הסכם עם ממשלת צ'אד לייעור הסהרה בעזרת סטארטאפים ישראלים

בצ'אד מתגוררים כיום קרוב ל-17 מיליון איש, חלקם הגדול סובל מתנאי עוני ויותר משליש מהם מוגדרים במצב של חוסר ביטחון תזונתי. כ-90% מהאוכלוסייה הענייה של של צ'אד עוסקת בחקלאות בדרכים מסורתיות שמניבות יבולים נמוכים אשר אין בהם די להזין את האוכלוסייה ולספק הכנסה מספקת למשפחות. החקלאים פגיעים במיוחד להשפעות השינויים האקלימיים ולחוסר יציבות בגשמים בשל העדר פתרונות טכנולוגיים וכן סובלים מזיהום חמור של מקורות המים כתוצאה מהעדר תנאי יצור נאותים.

הפרויקט של הלמן-אלדובי טכנולוגיות וממשלת צ'אד כולל מספר מרכיבים שיביאו ביחד למהפכה בכלכלה ובאיכות הסביבה של צ'אד. במרכז התוכנית הפחתה של הזיהום הסביבתי שיוצרת תעשיית הבשר במדינה ויצירת חקלאות מעגלית באמצעות שימוש בשאריות של תעשייה הבשר להפקת אבקת חלבון ושמנים לגידול דגים וחקלאות ימית. כיום מגדלי הדגים נאלצים לייבא את המזון בעלות יקרה שמהווה כשני שליש מהוצאותיהם. רכיב מרכזי נוסף בתוכנית הוא פרויקט הייעור בסהרה במסגרתו יינטעו למעלה ממיליון עצי שיטה להפקת גומי ערבי משרף העץ. הפרויקט יספק תעסוקה הן בשלב הנטיעות והן בהמשך בהפקת הגומי הערובי, תחום שבו צ'אד היא כבר היום אחת היצרניות העולמיות המובילות.

לפרויקט החקלאי רחב המימדים תהינה השלכות בתחומים רבים: הבטחת תזונה מספקת, ובעיקר של רכיבים חלבוניים, לאוכלוסיית צ'אד, יצירת מקורות תעסוקה חדשים בנטיעת היערות, בחקלאות מתקדמת ובמתן שירותים לחקלאים, צמיחה כלכלית, שדרוג תנאי העבודה של העוסקים בחקלאות, ובכללם גם נשים וצעירים שעובדים כיום בתנאים קשים, הפחתת הזיהום של נהרות וימת צ'אד, השבחת קרקעות, הכנסת שיטות גידול ויצור בטיחותיות וצמצום טביעת הרגל הפחמנית העולמית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הלמן אלדובי טכנולוגיות, זרוע החדשנות של קבוצת הלמן אלדובי, הוקמה על ידי ד"ר רוני הלמן במטרה לקדם פרויקטים טכנולוגיים בתחומי הקיימות, אקלים, וביטחון תזונתי. בחברה שותפים ד"ר צבי מרום, לשעבר יו"ר איגוד ההייטק, היזם ינקי מרגלית ומשקיעים נוספים. החברה נמצאת במהלך של גיוס שותפים לחברה המנהלת הלמן-אלדובי טכנולוגיות באמצעות פלטפורמת פיפלביז.

רוני הלמן: "בכוונתנו לגייס גורמים בינלאומיים לסיוע ומעורבות בפרויקט ולשלב חברות סטארט-אפ ישראליות ביישומו. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הכריז לאחרונה על פרויקט הרצועה הירוקה במדבר סהרה באפריקה, המשתרע על פני 11 מדינות בצפון ומרכז אפריקה מחופי ים סוף ועד לאוקיינוס האטלנטי ואף גייס לכך סכום של 19 מיליארד דולר לתקצובו עם הבטחת המשך מימון לעתיד. לארגונים רבים יש עניין בקידום אוכלוסיית אפריקה וחברות מחויבות לפעול לאיזון פליטות הפחמן, בין השאר באמצעות השקעה בפרויקטים ירוקים ורכישת זכויות פחמן. יישום התוכניות שלנו במלואן יביא לספיחת 1.5% מפליטות הפחמן העולמיות לאורך 100 שנים והפחתת קצב עלית פני הים ב-15%."

מדבר - סהרה
אילוסטרציה. Image by Pexels from Pixabay

Back to top button