מבזקיםמשפטי/פלילי

"עלול היה להפוך את הרחוב הישראלי לשדה קרב של פצועים והרוגים"

פרקליטות מחוז תל אביב פלילי הגישה כתב אישום נגד יחיא אבו גבאר (34), עומר סרסור (29), עומר טאהא (24) מכפר קאסם, מוחמד נאדי (30) מת"א, אחמד פריג' (36), נור סרסור (36) חאלד צרצור (37) מכפר קאסם ומוחמד אבו קוטוב (39) מת"א. זאת לאחר שקשרו קשר על מנת להטיס רחפנים הנושאים מטעני חבלה ולהטיל אותם מהשמיים ברחובות יפו.

מכתב האישום שהגישה עמית שלוס לייזרוביץ עולה כי חלק מהנאשמים קשר לחבול חבלה חמורה באדם שזהותו אינה ידועה באמצעות מטען חבלה. על מנת להוציא את תוכניתם לפעול במהלך דצמבר האחרון נפגשו בשעות הלילה אבו גבאר ועומר סרסור בביתו של נאדי שבחזקתם רחפן עם מטען חבלה. בסביבות השעה 2:00 נשאו אבו גבאר ועומר סרסור את הרחפן לרחוב שדרות ירושלים, אך ההפעלה סוכלה על ידי המשטרה. סמוך לאחר האירוע אבו קשרו חלק מהנאשמים קשר לחבול חבלה חמורה באדם שזהותו אינה ידועה באמצעות מטען חבלה. לאור האמור נפגשו הנאשמים בביתו של נאדי שבאמתחתם בין היתר שתי ערכות של רחפנים, לבנת חבלה צה"לית ושני טלפונים סלולאריים אשר הוסבו לשמש כמערכת הפעלה במטען חבלה.

במקביל לכתב האישום הגישה עו"ד שלוס לייזרוביץ בקשת מעצר עד תום ההליכים במסגרתה ציינה כי: "יודגש כי העבירות המיוחסות למשיבים בוצעו סמוך לבנייני מגורים ובשעה בה שוהים אנשים ברחוב. בדרך נס הנחת המטען לא הביאה לפגיעה בנפש. נסיבות אלו בכללותן, מלמדות על הסיכון ופוטנציאל הנזק הקטלני הנשקף ממעשיהם של המשיבים, על תעוזה עבריינית בלתי רגילה, וזילות בלתי נתפסת כלפי הערך של חיי אדם. תיק זה משקף עליית מדרגה בעולם הפשע, שימוש עברייני בטכנולוגיה חדשנית של הפעלה מטען מרחוק באמצעות רחפן, עלול היה להפוך את הרחוב הישראלי לשדה קרב של פצועים והרוגים. סיכול הפעלת המטען אינו מפחית במאום ממסוכנותם של המשיבים שלא נרתעו מלחולל פיגוע דמים בעיר יפו ופעילותם נפסקה אך בשל נסיבות חיצוניות ובזכות ערנותה ונחישותה של המשטרה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לנאשמים אבו גבאר, עומר סרסור, טאהא, אחמד פריג' מוחמד נאדי, נור סרסור, צרצור אבו קוטוב יוחסה עבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ל אבו גבאר, עומר סרסור יוחסו גם עבירות של נשיאה והובלת נשק ותחמושת בלא רשות על פי דין וניסיון להרוס נכס בחומץ נפיץ לנאדי יוחסה עבירה של החזקת נשק בלא רשות על פי דין וטאהא יוחסה גם ופריג' יוחסה גם עבירה של החזקת נשק.

כתב אישום - רחפנים יפו
רחפן חבלה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button