מבזקיםפוליטי / מדיני

החלטת בג"ץ מכה גלים: "דוגמה מוחשית לסיבות שיצרו את משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת המשפט"

החלטת בג"ץ שהתקבלה לפני זמן קצר (רביעי) קבעה כי מינויו של אריה דרעי לתפקיד שר על ידי בנימין נתניהו אינו חוקי. זאת לאחר שקבעו השופטים כי דרעי הציג מצג שווא בהסדר הטיעון שלו, לפיו לא יחזור לפוליטיקה.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "מאות אלפים מאזרחי ישראל הלכו לקלפי, בחרו בצורה דמוקרטית באריה דרעי, ובית המשפט העליון החליט לבטל את הצבעתם. הרפורמה המשפטית נדרשת עכשיו, יותר מתמיד. חייבים להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט."

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד ראה"מ הרב יצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה והשבת בתגובה לפסיקת בג"צ: "מאות אלפי אזרחי ישראל הביעו את אמונם באופן מובהק ברב דרעי, ואת רצונם לראותו שר בממשלה. ההחלטה לפסול אותו היא עוד דוגמה מוחשית לסיבות שיצרו את משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת המשפט. יהדות התורה תתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים לקיום רצון העם שבחר ברב אריה דרעי שייצג אותו בממשלה. מדינת ישראל זקוקה לרב אריה דרעי בהנהגה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יצחק גולדקנופף - משרד השיכון והבינוי
ארכיון. צילום: משרד הבינוי והשיכון

יו"ר מפלגת העבודה, השרה לשעבר מרב מיכאלי: "ברור שהחלטת בית המשפט קשה לאזרחיות ואזרחים רבים. אבל במדינה דמוקרטית, מכבדים את הכרעת בית המשפט, מימין ומשמאל. כולם שווים בפני החוק. על נתניהו ודרעי להפגין אחריות ולכבד את הכרעת בית המשפט. כל החלטה אחרת היא מרד של הממשלה במדינת ישראל ומתן הכשר לכל אדם לעבור על החוק ולא לכבד החלטות בית משפט."

יו״ר ועדת החוקה לשעבר, חה״כ הרב גלעד קריב (העבודה) בתגובה על פסיקת בג״ץ: ״פסק הדין מוכיח שבית המשפט העליון הוא בית משפט עצמאי, וכך נדאג שיישאר. אין ספק שפסק הדין מכאיב לישראלים רבים ואסור להקל ראש בכאב הזה. עם זאת נושאים משפטיים, ובמיוחד אלו שנוגעים לטוהר מידות של פוליטיקאים, לא מוכרעים בקלפי אלא בבית המשפט, בדומה לפסק הדין של כל אזרח שמורשע בעבירה. דרעי היה צריך לכבד את ההליך שהיה קבוע בחוק מלכתחילה. הוא ושותפיו בוודאי לא היו צריכים להוביל שינוי של חוק היסוד ולטעון שהוא חל באופן רטרואקטיבי. על ראש הממשלה נתניהו ליישם את פסק הדין ככתבו וכלשונו. כל מי שמציע שינהג אחרת כורת את הענף שכולנו יושבים עליו. כל ניסיון לנצל את פסק הדין כדי להאיץ את החקיקה ההרסנית נגד מערכת המשפט יתקל בהתנגדות פרלמנטרית וציבורית עזה.״

ארגון בצלמו בתגובה לפסילת השר דרעי ע"י בג"ץ: "ההחלטה רומסת את רצון העם. ההחלטה לפסול את דרעי מוכיחה שוב את הצורך ברפורמה למשילות במערכת המשפט, המצב הנוכחי בו בג"ץ מקבל החלטות מכח עצמו ללא סמכות הוא בלתי נסבל, החלטת בג"ץ רומסת את רצון העם ומובילה את אמון הציבור במערכת המשפט לשפל שלא היה כדוגמתו."

ח״כ חנוך מילביצקי במשדר המיוחד בערוץ כנסת מגיב לפסילת אריה דרעי מלכהן כשר: ״שופטי ביהמ״ש העליון באים אלינו ממגדל השן ואומרים לנו צחקנו עליכם, אתם לא מספיק אחראיים ובוגרים כדי לקבל החלטות״.

אריה דרעי
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

Back to top button