צרכנות

האם כדאי להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית?

הדילמה לפני רכישת עמדת טעינה לרכב חשמלי היא איך לבצע את טעינת הרכב. מי שרגיל לתדלק רכב בנזין או סולר בתחנות הדלק יחשוב כמה פעמים אם לקנות רכב חשמלי או לא. החשש העיקרי לפני קניית רכב חשמלי האם אפשר להסתדר עם עמדות טעינה ציבוריות או לחלופין להתקין עמדת טעינה ביתית בחניית הבית. מי רשאי להתקין עמדת טעינה ביתית? האם אפשר להסתדר רק בטעינה ציבוריות? במאמר זה ננסה לעזור לכם לעשות סדר בבלאגן.

 

טעינת הרכב בעמדות טעינה ציבוריות!

עמדות טעינה ציבוריות הן עמדות טעינה במתח גבוה, המסוגלות לטעון את הרכב בזמן קצר מאוד. פריסת עמדות טעינה ציבוריות ברחבי הארץ מכובדת מאוד אך אינה מספיקה. כיום, תחנות דלק יש בכל מקום אסטרטגי על מנת לא להיתקע בלי דלק לא משנה לאן נוסעים. כשמדובר על רכב חשמלי המצב הוא קצת שונה. עמדות טעינה ציבוריות לא פרוסות באופן מספק. מה שגורם לבעל הרכב החשמלי התלוי בעמדות טעינה ציבוריות לחשב את הנסיעה לפי עמדות טעינה. הבעיה הנוספת בהסתמכות אך ורק על עמדות טעינה ציבוריות היא עמדות תפוסות על ידי בעלי רכב חשמלי מחירים או רכבי בנזין שפשוט מצאו שם חניה להחנות את רכבם. העמדות הציבוריות יכולות לעזור מאוד בנסיעות ארוכות כדי לתת עוד אחוזי סוללה לרכב מעבר לטווח הטעינה של עמדת טעינה ביתית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

טעינה בעמדות טעינה ביתיות!

עמדת טעינה ביתית עמדת טעינה במתח נמוך מסוגלת להטעין את הרכב החשמלי במרחב הפרטי. עמדות אלו מחוברות אול לוח החשמל הציבורי של הבניין או ללוח החשמל הפרטי של הדייר. עמדות ביתיות הם כמו תחנת דלק פרטית בבית. עמדה מבצע טעינה של הרכב גם במהלך הלילה וחוסכת מכם את המעבר ב עמדות טעינה ציבוריות והמתנה לטעינה. פתרון הטעינה בבית הוא הזול ביותר, הנוח ביותר והבריא ביותר לרכב. כמובן שהתקנת העמדה כרוכה בעלות חד פעמית מתבצעת על ידי מתקין מוסמך.

 

למה כדאי להתקין עמדת טעינה ביתית?

ישנן מספר יתרונות להתקנת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי.

1) נוחות: עמידה בטעינה בבית פירושה שאתה יכול להטעין את הרכב החשמלי שלך מתי שנוח לך, מבלי שתצטרך לדאוג למציאת עמדת טעינה ציבורית.

חיסכון בעלויות הנסיעה: טעינת רכב חשמלי בבית היא לרוב זולה יותר מאשר שימוש בתחנת טעינה ציבורית, במיוחד אם יש לך גישה לתעריפי חשמל נמוכים ושפלים.

טעינה מהירה: תחנות טעינה ביתיות יכולות לרוב להטעין רכב חשמלי מהר יותר מכבל המחובר לשקע ביתי רגיל.

גידול טווח הנסיעה: עם עמדת טעינה ביתית, תוכל לטעון את הרכב שלך לעתים קרובות יותר, מה שאומר שהסוללה תהיה מלאה לעתים קרובות יותר ותוכל לנסוע למרחקים ארוכים יותר.

משכירים דירה בבעלותכם?: תחנת טעינה ביתית עשויה להפוך את הבית שלך לאטרקטיבי יותר עבור קונים פוטנציאליים שבבעלותם רכב חשמלי או שוקלים לקנות אחד.

בסך הכל, תחנת טעינה ביתית יכולה להקל בתחזוקת הרכב החשמלי, ויכולה לחסוך לך כסף על עלויות דלק וטעינה בטווח הארוך.

 

קצת מידע נוסף על עמדות טעינה ביתיות לרכבים חשמליים:

עבור עמדות טעינה ביתיות: ישנם שלושה סוגים עיקריים של עמדות טעינה ביתיות: רמה 1 (120V), רמה 2 (240V), ורמה 3 (טעינה מהירה DC).  תחנות רמה 1 הן האיטיות ביותר והן מגיעות בדרך כלל עם הרכב מהיצרן, בעוד שתחנות רמה 2 הן מהירות יותר וניתנות להתקנה בבית אן במשרד. תחנות רמה 3 הן המהירות ביותר ואינן מותקנות בדרך כלל בבתים, אך נמצאות בתחנות טעינה ציבוריות בשל תשתית החשמל הגדולה.

עלויות: עלות עמדת טעינה ביתית תהיה תלויה בסוג העמדה שתבחר, וכמובן בעלויות ההתקנה.  תחנות טעינה ברמה 1 הן בדרך כלל הכי פחות יקרות, לעומת זאת, תחנות רמה 2 ורמה 3 הן יקרות יותר.

התקנה: רוב עמדות הטעינה הביתיות ניתנות להתקנה על ידי חשמלאי מוסמך, בנוסף, הקפידו לעקוב אחר הוראות היצרן וחוקי החשמל.

זמן טעינה: משך הזמן שלוקח להטעין רכב חשמלי בתחנת טעינה ביתית יהיה תלוי בגודל הסוללה ובמהירות תחנת הטעינה.  לעמדה ביתית ייקח בין 3 ל- 7 שעות לטעון אץ הרכב עד 100%.

לסיכום, עמדות טעינה ביתיות צריכות להיות מותקנות על ידי חשמלאי מוסמך ויש לבדוק אותן באופן קבוע כדי לוודא שהן פועלות כראוי.  אך אין ספק שהן כדאיות מאוד להתקנה. השימוש בהם חוסך כסף וזמן ובנוסף הוא נוח מאוד.

הכתבה נכתבה בעזרת chargin-israel.co.il

Back to top button