חדשות הארץמבזקים

רשות המים מעדכנת את הרגולציה הכלכלית במשק המים: בשלב ראשון – על חברת מקורות

רשות המים הודיעה הבוקר (שני) בירושלים על מינוי ועדה לבחינת הרגולציה הכלכלית על חברת מקורות, שעודכנה בפעם האחרונה לפני כשש שנים.

חישוב העלויות של החברה ייבחן על ידי ועדה מייעצת לרגולציה כלכלית על חברת מקורות שמינה מנכ"ל הרשות הממשלתית למים ולביוב, יחזקאל ליפשיץ, במטרה לבדוק שורה ארוכה של סוגיות הקשורות בפעילות חברת מקורות, לרבות מתן תמריצים לחברה, חישוב עלויות והכנסות של החברה, אופן הכרה בעלויות, תקופת תכניות הפיתוח, אופק התכנון, התייעלות באנרגיה, שימוש באנרגיה מתחדשת שמקדמת החברה במתקניה ועוד.

בראש הוועדה יעמוד פרופ' יוג'ין קנדל, ששימש בעבר כראש המועצה הלאומית לכלכלה ובמגוון תפקידים בכירים במשק הישראלי. חברי הוועדה כוללים אנשי המקצוע הבכירים ברשות המים האמונים על ההיבטים הרלוונטיים לפעילותה. הוועדה תגבש ותציג ממצאים עיקריים עד סוף חודש מאי השנה ותגיש למנהל הרשות דו"ח המלצות סופי עד סוף הקיץ, זאת לאחר הליך היוועצות עם בעלי עניין. המלצות הוועדה יובאו לאישור מועצת רשות המים, בין היתר, על מנת לעדכן את הכללים החלים על חברת מקורות היום. בהמשך, ייבחן הצורך לעדכן רגולציה כלכלית נוספת במשק המים והביוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האנרגיה, ח"כ ישראל כץ: "בימים אלו של מיקוד ממשלתי להפחתת יוקר המחייה, קיימת חשיבות גדולה לייעול משק המים ולהקטנת העלויות, תוך שמירה על המשך פיתוח המשק. אני מברך על הקמת הוועדה וסמוך ובטוח, כי עבודתה תוביל לייעול משק המים, לפיתוחו ולקידומו ולבסוף אף תתרום להקטנת העלויות, דבר שיביא להקטנת תעריף המים לצרכן הישראלי."

מנהל רשות המים, יחזקאל ליפשיץ: "אני מעריך כי המלצותיה של הוועדה המייעצת יובילו לשינוי באופן הכרה בעלויות, עדכון תקופת הפיתוח, תמרוץ מיטבי והתייעלות במשאבים הנדרשים בפעילות חברת מקורות ויביאו לפיתוח מואץ של משק המים דרך ייעולו. בהמשך, תפעל הוועדה במקטעים נוספים של משק המים, על מנת להקטין עלויות, לצמצם רגולציה ולקדם את משק המים, במטרה להבטיח את אספקת המים לצרכן הישראלי ביעילות, לשנים רבות קדימה."

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button