מבזקיםפוליטי / מדיני

הכנסת דחתה את הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה: "איפה הבושה שלך יאיר לפיד?"

מליאת הכנסת דחתה היום (שני) את הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. בהצעה "חולשתו של ראש הממשלה נתניהו לשר הקיצוני ביותר בממשלתו לעלות להר הבית בחוסר אחריות מדינית ופגיעה ישירה ביחסי החוץ של מדינת ישראל" (סיעת יש עתיד) תמכו 52 לעומת 62 שהתנגדו.

בהצעה "ממשלה שמייצרת משברים בין לאומיים כבר מראשית דרכה" )סיעת המחנה הממלכתי( תמכו 51 לעומת 62 שהתנגדו.

ההצעה "ביטול צביונה של מדינת ישראל כמדינה ציונית וליברלית ומחיקת כל זכר לעקרון השוויון בנטל הביטחוני והכלכלי" )סיעת ישראל ביתנו (תמכו 42 לעומת 63 שהתנגדו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אביגדור ליברמן אמר בדיון: "המחויבות שלנו היא לערכים ולכן נתמוך בחוקים כמו תקנות יו"ש וחוק האזרחות. לא נלך בדרכו של ביבי ואנשיו. אלה שתומכים במירי רגב ובנתניהו אין להם שום קשר לתנועה הלאומית או לערכים של ראש בית"ר. זו חבורה של פופוליסטיים שמקדשים שלטון בכל מחיר"."

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד אמר: "כשתפרוץ פה אינתיפאדה מי ישלם? איזה עסקים יבערו? מי ישלם בחייו? מי ישלם במובן הפשוט ביותר את החשבונות של מאות אלפי אנשים? כסף לא גדל על עצים, כסף ממשלתי מגיע ממקור אחד – מאנשים עובדים. מי ישלם את העלייה ביוקר המחייה שאתם מביאים? מי יעמוד בפקקים אם לא יהיו עבודות בשבת? מי ישלם כשארה"ב תפסיק להיות בעלת הברית הקרובה ביותר של ישראל? מי ישלם את המחיר של ממשלה מושחתת? כולכם עושים סיבובים על ראש ממשלה חלש – מי ישלם על כך? תמיד ישלמו אותם פראיירים. מה יקרה כשהפראיירים כבר לא יוכלו לשלם יותר?"

שר החינוך והשר המקשר בין הכנסת לממשלה יואב קיש השיב: " אנחנו שומעים אתכם מדברים על מרד, ח"כ בני גנץ קורא בצורה פומבית למרד לא פחות. אני קורא לו מפה לחזור בו מיידית מדבריו ,ולנהל דיון ענייני ומעמיק בכנסת ישראל שזה הבית לוויכוחים האלו. שמעתי את ח"כ לפיד, אני קודם כל מברך אותו על חזרתו מהחופשה בפריז, אבל איפה הבושה יאיר לפיד? אתה מדבר איתנו אחרי שכתבת צ'ק פתוח למועצת השורא, אחרי שקראת לכל ראשי הרשויות של המגזר הערבי ,ישבת עם המנכ"לית שלך ובדקת איך אתה מחלק מיליארדים כדי שתוכל לשרוד את הממשלה הכושלת שלך. הבושה לא ידעה איפה לקבור את עצמה, יושב פה יו"ר האופוזיציה שאחת ההצעות שלו הייתה למנות את חברת הכנסת זועבי לקונסולית בסין, ומעז לבוא ולדבר כנגד הממשלה הזו אחרי שהוציא כספים קואליציוניים בשיא של כל הזמנים מחליט לדבר פה על כספים, איפה הבושה שלך יאיר לפיד?"

מליאת הכנסת - כנסת - שרים - מליאה
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button