מבזקיםצבא וביטחון

אושר לראשונה: החרמת כספים מארנקים דיגיטליים ששימשו בעבר להעברת כספי טרור

ביום חמישי האחרון, התקבלה החלטה תקדימית בבית משפט השלום בתל אביב, לפיה ניתן לחלט מטבעות קריפטוגרפים מתוך ארנקים דיגיטליים אשר שימשו בעבר להעברת כספי טרור.

על בסיס החלטה זו, חולטו לראשונה מטבעות קריפטו בשווי של כ-116,000 ₪ מתוך ארנקים דיגטליים שנכללו בצו תפיסה שהוציא שר הביטחון בני גנץ בחודש דצמבר 2021. זאת בנוסף לסכום של כ- 2,600,000 ש"ח שחולט מארנקים אלה בסמוך לאחר הוצאת הצו.

החלטת בית המשפט מהווה נדבך משמעותי במהלכים התקדימיים של תפיסת נכסים וירטואליים באמצעות צווי תפיסה של שר הביטחון לפי חוק המאבק בטרור. צו התפיסה שנחתם על ידי השר גנץ לפני כשנה כלל כ-150 ארנקים דיגיטליים שהיו מעורבים בהעברת כספי טרור ושהיו קשורים לחברת החלפנות אלמתחידון ברצועת עזה אשר הוכרזה על ידי השר גנץ כארגון טרור בשל הסיוע הפיננסי שהיא מעניקה לארגון הטרור חמאס לקבל כספים מחו"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החלטת בית המשפט מהווה תקדים ומאפשרת למערכת הביטחון את רציפות האכיפה נגד ארנקים דיגיטליים שנמצאים תחת סנקציות של שר הביטחון ואשר מופקדים בהם כספים מחוזים חכמים.

התשתית הכלכלית של חברת אלמתחדון, שבבעלות משפחת שמלח' מרצועת עזה, נחשפה בפעילות משותפת של אגף המודיעין בצה"ל, המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון, יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 במשטרת ישראל ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

חמאס מפעילה תשתית של חלפנים, סוחרים וחברות, העוסקים ביבוא סחורות לרצועת עזה ובהכנסת כסף לרצועה לצורך מימון המערכים הצבאיים של הארגון. בחברות האלה בולטת חברת החלפנות אלמתחדון של משפחת שמלח', שמעבירה לחמאס, ולזרוע הצבאית בפרט, מיליוני דולרים בשנה. כאמור, בשל הסיוע המשמעותי לחמאס, הוכרזה במאי 2021 גם חברת אלמתחדון עצמה ארגון טרור.

אילוסטרציה. צילום: המשטרה הפלסטינית

Back to top button