מבזקיםמשפטי/פלילי

נדחה ערעורו של פורץ שביצע מעשה מגונה בעודו צופה בדיירת הבית אליו פרץ

בית המשפט המחוזי תל אביב, קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את ערעורו של עמאר כולאב, שהורשע בין היתר בעבירות של התפרצות למקום מגורים וביצוע מעשה מגונה באדם.

מכתב האישום בו הורשע כולאב עולה כי הוא שוהה בלתי חוקי בישראל, אשר פרץ לשתי דירות וגנב מתוכן רכוש. באחת מהדירות אליהן פרץ הגיע כולאב לפורקן מיני בעודו צופה בדיירת ישנה על הספה. במסגרת הערעור טען כולאב כי בעבירת המעשה המגונה יש להוכיח כי כולאב הגיע לפורקן מיני כתוצאה מצפייה במתלוננת ולא בצפייה ממשהו אחר.

במסגרת פס"ד שניתן בערעור קיבל ביה"מ את עמדת הפרקליטות וקבע כי בחינה נסיבתית של כתב האישום מובילה למסקנה ברורה לפיה המעשה המיני כוון אל המתלוננת ואין כל רלבנטיות לשאלה האם כולאב הסתכל עליה או בנקודה אחרת. בית המשפט שב והדגיש כי עבירה של מעשה מגונה אינה מחייבת מגע פיזי בין המבצע לבין קורבן העבירה, וכי אין צורך במודעות של קורבן העבירה למעשה המבוצע בה בזמן אמת. עוד קבע בית המשפט כי אין רלבנטיות אם המתלוננת הייתה מודעת למעשה בזמן האירוע. בפועל המתלוננת שימשה אובייקט מיני למעשה מגונה שבוצע בסמוך אליה ובנוכחותה, ללא הסכמתה ומבלי שהייתה יכולה להתנגד. העובדה שהעבירה בוצעה בסמוך למתלוננת מקיימת את דרישת האינטרקציה בין המבצע לאובייקט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיום הדיון ציינה עו"ד הדס גדנקן – שפיר, מפרקליטות מחוז ת"א פלילי כי: " ההחלטה היום חיזקה את הקביעה כי מעשה מגונה יכול להתבצע גם ללא מגע בקורבן ואפילו במקרה בו קורבן העבירה לא מודע בזמן אמת לפגיעה. קביעה זו מיישמת את מטרת החוק להגן על "הכבוד, הפרטיות והצנעה" של האדם. ומונעת הפיכת נשים ואנשים למושא מיני ללא ידיעתם או הסכמתם. את ההליך בשלום ניהל עו"ד ילון טוביה, מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי).

בית משפט - הרשעה - פסק דין
אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button