מבזקיםצבא וביטחון

שנתיים מהקמתה: החלפת פיקוד ראשונה בכנף כוחות האוויר המיוחדים של חיל האוויר

אלוף-משנה י׳ נכנס לתפקיד מפקד כנף כוחות האוויר המיוחדים של חיל האוויר (כנף 7), במקומו של אלוף-משנה ע׳, אשר שירת בתפקיד בשלוש השנים האחרונות. טקס חילופי המפקדים נערך היום (ראשון), בבסיס חיל האוויר "פלמחים" (בח"א 30), בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ובהשתתפות מפקדים, לוחמים, משפחות ומוזמנים נוספים. אלוף-משנה ע׳ יסיים את שירותו הצבאי לאחר כ-27 שנים.

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר: "רק לפני כשנתיים הקמנו את כנף 7, כנף כוחות האוויר המיוחדים של חיל האוויר והיום אני מצהיר שהיה זה מהלך נכון שאת תוצאותיו אנו רואים יום יום בעשייה המבצעית האיכותית והענפה. החלפת הפיקוד מתרחשת כאשר מסביבינו האתגרים הביטחוניים מחייבים אותנו למלוא הקשב, המיקוד ובניין המוכנות. תשתית היסוד להצלחה בעמידה במשימות הכבדות שעל הפרק, מבוססות על המובן הנהיר והבהיר – אנו נסמכים על משרתים נפלאים, לוחמים ותומכי לחימה המתגייסים מתוקף היותנו צבא העם. צבא בו כולם שווים בהזדמנויות ובחובות. צבא ההולך לאור ערכיו- ערכי רוח צה״ל."

"צבא המובל על ידי מפקדים מסורים המובילים את פקודיהם מקצה לקצה. צבא מוסרי, ממושמע, צבא מנצח. אלוף-משנה ע׳ אתה היית המוביל, יוזם השינוי ומפקדה הראשון של הכנף. אני גאה מאד בהישגי יחידות הכנף, בעשייתכם המבצעית אתם מביאים לתרומה ייחודית ועמוקה ליכולות חיל האוויר ולעליונותו של צה״ל על אויביו. ע׳, אתה משתחרר מצה"ל לאחר 27 שנות שירות ופושט את מדיך. לא ניתן בפורום הרחב לספר אודות תרומתך לביטחון המדינה, כולל בפעולות שבוצעו ממש לאחרונה. אלוף-משנה י׳, את הפיקוד על הכנף תקבל על כתפיך בעוד מספר דקות. אתה מכיר את הכנף, מודע לעומק האתגרים והמשימות שעל הפרק והציפיות מיחידות הכנף גבוהות מאד. אני בטוח שתעמוד במשימות שעל כתפיך". הוסיף האלוף בר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי מפקד כנף כוחות האוויר המיוחדים של חיל האוויר (כנף 7) היוצא, אלוף-משנה ע׳: "כנף 7 מייצגת פתרונות ייחודים ויצירתיים לאתגרי החיל, היא רלוונטית מתמיד – במלחמה, במב״ם ובשגרה. זו הייתה זכות גדולה עבורי להיות חלק מזה. י׳, אתה האיש הנכון במקום הנכון, להמשיך את הדרך בתפקיד חשוב זה. בחילוץ, בתקיפה, באיסוף, בהפעלת אופרציות קרקעיות בעומק ובשיתופי פעולה פורצי דרך. אתם המענה הטוב ביותר, תמשיכו להמציא את עצמכם בכל פעם מחדש, בקצבים גבוהים ובאיכות בלתי מתפשרת. צה״ל והמדינה יודו לכם על כך".

מדברי מפקד כנף כוחות האוויר המיוחדים של חיל האוויר (כנף 7) הנכנס, אלוף-משנה י׳: "בתחושת אחריות גדולה ומחויבות רבה אני מקבל היום את הפיקוד על הכנף, ואני מוכן למשימה להוביל אתכם. דבקות במשימה, יצירתיות ותעוזה הם תג הזיהוי של כנף 7. כנף אשר הופכת את הבלתי אפשרי לאפשרי, כל זאת בענווה ובצניעות גדולה. ע׳, אתה מפקד, דמות וחבר, אנו פועלים יחד במשך שנים רבות. יושרה, מסירות, מקצוענות ובעיקר אומץ הינם הערכים המובילים שלך אשר נמצאים בכל דבר. יחד, בדרכה המיוחדת של הכנף, בעבודת צוות, נמשיך לדרוש מעצמנו את הטוב ביותר, נתמודד עם כל אתגר ומשימה".

חיל האוויר - כנף 7
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
חיל האוויר - כנף 7
צילום: דובר צה"ל
חיל האוויר - כנף 7
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח