מבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה השתתף בפורום כלכלי בבחריין: "הסכמי אברהם שחררו אנרגיה"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, השתתף הערב (ראשון) בפורום כלכלי שנערך בבניין המועצה לפיתוח כלכלה של ממלכת בחריין, בהשתתפות יורש העצר וראש הממשלה הבחרייני, סלמאן בן חמד אאל ח׳ליפה. במסגרת המפגש הכריז נשיא המדינה על משלחת עסקית מורחבת, שתגיע לבחריין לקידום שיתוף הפעולה הכלכלי.

הנשיא אמר בפתח פגישתם: "כבוד גדול עבורנו להיות כאן. האירוח שלך אדוני ראש הממשלה מוערך מאוד על ידינו ועל ידי משלחתנו. אני כל כך שמח לפגוש את מקבילינו. בפגישה נדבר על איך להעלות, לקדם ולשדרג את היחסים הכלכליים בין אומותינו. הסכמי אברהם שחררו אנרגיה שהייתה קיימת כבר אז מתחת לפני השטח, אך היה צורך לממש אותה בין העמים, ואנחנו מרגישים כאן היום חלק מהמשפחה. אנחנו באמת מרגישים שאנחנו פוגשים את בני הדודים, האחים והאחיות שלנו. אני מביא מסר של רצון טוב וברכות מעם ישראל לעם הבחרייני, בתקווה ליצור עוד קשרים כדי שנוכל להראות לכל האזור מדוע השלום חשוב כל כך."

לפורום הצטרפה משלחת כלכלית ישראלית שהגיעה עם נשיא המדינה ובה לקחו חלק ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, נילי שלו, מנכ״לית מכון הייצוא, ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות, אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אבי חסון, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל, ניר דויטש, מנהל אגף סחר חוץ וקשרים בינלאומיים בהתאחדות התעשיינים, סבין סגל, סמנכ"לית קשרי חוץ במכון היצוא, יריב בכר, סגן נשיא לדיפלומטיה וחדשנות בסטראט אפ ניישן סנטרל ופניאל רוזנטל, ראש מטה של יו"ר רשות החדשנות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הפורום, הוצגה התוכנית הלאומית של ממלכת בחריין וסדרי העדיפויות הלאומיים, כמו גם ההיסטוריה והראייה הכלכלית של בחריין, צעדי השיקום הכלכלי בהם נקטו לאחר מגפת הקורונה, פרויקטים ואתגרים עתידיים.

ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים: ״פגישותנו היום ממלאות אותי תקווה שבקרוב נעלה משמעותית את היקפי הייצוא של מוצרים לבחריין ודרכה ויבוא חומרי גלם ממנה. עלינו לא לומר בעזרת השם, אינשאללה, אלא לדחוף שזה יקרה כאן ועכשיו, יאללה. בחריין היא שער חשוב לסחורות ישראליות למדינות מפרץ רבות וגם מקור לחומרי גלם רבים שנדרשים להתעשייה הישראלית. הצלחת העסקים בין המדינות והרווחה והשגשוג שתביא לאזרחים תשמש מגדלור למדינות האיזור ותקדם יחסי מסחר ושלום עם מדינות נוספות״.

נילי שלו, מנכ"לית מכון היצוא: "ביקורו ההיסטורי של נשיא המדינה ביחד עם משלחת של ראשי ארגונים היום בבחריין הוא ציון דרך חשוב ליחסים בין שתי המדינות, זאת כחלק מהסכמי אברהם. חשוב לציין ולהזכיר כי רק לפני כמה שבועות שר הכלכלה ומנכ"ל מכון היצוא של בחריין ביקרו בישראל ביחד עם משלחת כלכלית שהצטרפה אליהם כאשר במהלך הביקור נחתם הסכם שיתוף פעולה בין שני מכוני היצוא – הישראלי והבחרייני. מכון היצוא יפעל לקדם משלחות ופעילות עסקית בין ישראל לבחריין בהמשך להסכם שיתוף הפעולה שנחתם בין שני המכונים לפני כחודשיים בתחומי העניין של שתי המדינות בין היתר בפיננסים, תקשורת, סייבר, טכנולוגיות דיגיטליות וחקלאות".

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות: "ביקור היסטורי זה יעזור לחזק את היחסים בין בחריין לישראל ויביא לשיתוף פעולה בנושאים טכנולוגיים אשר יעזרו לשתי המדינות: ביטחון תזונתי, אנרגיה ועוד. רשות החדשנות תפעל לקידום שיתוף הפעולה במחקר ופיתוח עם השותפים מבחריין לקידום וצמיחת שתי הכלכלות".

אבי חסון, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל: "בחריין מהווה הזדמנות מצויינת לפיתוח עסקי עבור חברות טכנולוגיה ישראליות בבתחומים הנמצאים בליבת הכלכלה הבחריינית. עבור סטארט אפ ניישן סנטרל, הקשר עם ממלכת בחריין הינו ארוך טווח ויאפשר שותפויות המבוססות על חדשנות וקידמה ואנו שמחים לקחת חלק בביקור היסטורי זה".

ראש הממשלה הבחרייני - יצחק הרצוג
צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ
ראש הממשלה הבחרייני - יצחק הרצוג
צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ
ראש הממשלה הבחרייני - יצחק הרצוג
צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח