צרכנות

איך להגן על הבית מפני פריצה

קרדיט תמונה: FREEPIK

פורצים מעדיפים עבודה קלה – אם הבית שלכם יהיה מאובטח כראוי – הם כנראה יחפשו מטרה קלה יותר. אם הבית מואר היטב וכולל אמצעי אבטחה שמאטים את הפורצים, כגון מערכת אזעקה לבית, הם יעדיפו בית אחר. מחקרים בעולם מראים שאם ייקחו לגנב יותר מארבע או חמש דקות לפרוץ לבית, הוא יבחר את זה של השכן.

לחשוב כמו פורץ

קחו את הזמן "להתייחס" לבית או לדירה שלכם בדיוק כפי שפורץ היה עושה. חישבו על התקנת מצלמות אבטחה בנקודות הכניסה הקלות ביותר. סביר להניח שגם הפורץ יחפש אותן. התקינו אמצעי אבטחה פשוטים כמו מנעולי דלתות וחלונות, סורגים ובריחים, אלו יכולים להגדיל את משך הזמן שלוקח לפרוץ לבית. ודאו כי האלמנטים שכבר במקום, פועלים כראוי.

השקיעו בהתקנת מצלמות אבטחה. ביחרו את המצלמות האפקטיביות ביותר לתרחיש הייחוס. מומחי חברת צוות 3 ישמחו לתת לכם ייעוץ מקצועי ותכנון נכון כיצד לפרוס את המצלמות בבית ואילו סוגים עדיף לקנות. קיימים סוגים שונים של מצלמות ביתיות מומלצות. ישנם כיום מצלמות אבטחת ליום ולילה, כאלו המסוגלות לזהות אנשים או בעלי חיים, לזהות תנועה ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאשר מתקינים מצלמות חוץ, יש לגזום עצים ושיחים על מנת לאפשר קו ראייה למצלמה.  באופן כללי, רצוי לסנכרנן את תכנון הצמחייה עם התקנת מצלמות אבטחה, כך שלא ישארו שטחים מתים שאינם מנוטרים באמצעות המצלמות.

לעשות הכל בשביל להגן על הבית

בנוסף למצלמות ולמערכת אזעקה לבית, רצוי להתחבר למוקד אבטחה. חיבור כזה יבטיח כי בכל פעם שמצלמה או גלאי המחובר למערכת האזעקה מתריעים על אירוע, רכב סיור עם מאבטחים יוצא לבית. התגובה המהירה של המוקד לאירוע, יכולה לצמצם את הנזק. אם זו הצפת מים או שריפה, או פריצה – ככל שהתגובה מהירה יותר (מישהו מגיע לבית), הנזק קטן יותר.

מערכת אזעקה לבית היא חובה בחלק מחברות הביטוח על מנת לספק ביטוח תכולה. ישנה מערכת אזעקה חוטית או אלחוטית, כאשר האלחוטיות נפוצות יותר כיום. מערכת אזעקה לבית אלחוטית מאפשרת חיבור מגוון רגשים – לדלתות, חלונות, גלאי אש ועשן, גלאי הצפות, גלאי נפח ועוד. כל הגלאים מתחברים למערכת האזעקה שיודעת להוציא התראות לטלפון סלולרי או למוקד אבטחה כמו של חברת צוות 3.

אם ביצעתם התקנת מצלמות אבטחה בבית, את המצלמות ניתן לחבר למערכת אזעקה לבית, בנוסף ליתר הגלאים. חיבור מצלמות וגלאים לאזעקה וחיבור האזעקה למוקד אבטחה, מבטיחים שעשיתם ככל הניתן להגן על הבית שלכם.

לזכור גם פתרונות בסיסיים

טכנולוגיה אמנם משפרת מאד את האבטחה על הבית, אך אין להזניח גם את פתרונות הבסיס. דלתות צריכות להיות חזקות. דלתות חיצוניות צריכות להיות מתכת או עץ מלא, ובעובי מספיק. משקופים חייבים להיות עשויים מחומר חזק באותה מידה, וכל דלת חייבת להתאים את המסגרת שלה היטב. גם המנעול היעיל ביותר, אם מותקן בדלת חלשה, לא ירחיק פורץ נחוש.

חור הצצה, מצלמה לעינית הדלת מאפשרים לדעת מי עומד מאחוריה. התקנת מצלמות אבטחה היא פתרון טכנולוגי המאפשר צפייה זמן אמת והקלטה, של כל הנעשה מחוץ לדלת הבית.

מנעולים עם בריח הם הטובים ביותר. הם בדרך כלל נעולים עם מפתח מבחוץ וסיבוב אגודל מבפנים. הצילינדר (שם מוכנס המפתח) צריך לעמוד בתקנים רלוונטים. העדיפו לרכוש מותג בעל מוניטין או לקנות את המנעולים ממנעולן אמין.

רצוי להתקין גם סורגים בפתחים ומנעולים בחלונות. אם יש לכם מערכת אזעקה לבית, ניתן לחבר אליה גלאים לחלונות, דלתות וכל פתח בבית. כך שכאשר מישהו ינסה לפתוח אותו, תקבלו התראה מיידית.

Back to top button