חדשות חוץמבזקים

ארדואן: "נמשיך את יחסינו עם ישראל, יהיו תוצאות הבחירות אשר יהיו"

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התייחס הערב (רביעי) לתוצאות הבחירות בישראל.

ארדואן אמר: "אנו רוצים להמשיך את יחסינו עם ישראל על בסיס אינטרסים משותפים, יהיו תוצאות הבחירות אשר יהיו".

יחסי ישראל-טורקיה ידעו עליות ומורדות בעשור האחרון, אך באוגוסט האחרון הכריזו שתי המדינות על נרמול יחסים מלא בין המדינות, שכלל את החזרת השגרירים והקונסולים הכלליים למדינות ושיתופי פעולה כלכליים אפשריים בעתיד. אולם, הנרמול המלא הגיע בעת ממשלת השינוי של בנט ולפיד ולפי תוצאות הבחירות מסתמן שבנימין נתניהו יחזור למשרד ראש הממשלה במהרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גוש תומכי נתניהו עומד נכון לעכשיו, לאחר ספירת 89% מהקולות על כ-65 מנדטים, ניצחון מוחץ על גוש הקואליציה הנוכחית שעומד על 50 מנדטים בלבד (אמנם זה עוד עלול להשתנות, שכן מספר רב של מפלגות מתנדנד סביב אחוז החסימה). ארדואן לא חסך מתקפות על נתניהו בעבר, אולם הודעה זו שלו נראית פייסנית.

גורם אחד אפשרי לעמדתו הפייסנית של ארדואן הוא המצב הכלכלי הרעוע בטורקיה. שיעור האינפלציה השנתי בטורקיה הגיע ל-80.2% בחודש אוגוסט האחרון – שיא של 24 שנה. בשנה האחרונה נפלה הלירה הטורקית בלמעלה מ-50% אל מול הדולר. יחסים כלכליים טובים עם ישראל יכולים להיות שיקול אסטרטגי עבורו. שיקול אסטרטגי נוסף בקרבה לישראל יכול להיות עמידה מול האויבת המשותפת – איראן.

ארדואן הוסיף על תגובתו הערב: "כל עוד שהערכים של שני העמים יכובדו, אני מאמין שדיפלומטיה שתייצר סיטואציות של win-win תועיל לא רק לטורקיה וישראל אלא לאזור כולו".

ארדואן - יצחק הרצוג - טורקיה
ארכיון. צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button