מבזקיםתנועה ותחבורה

מעתה: ניתן לשלם ב-"דן" גם עם כרטיס אשראי ומכשירים חכמים

מהבוקר (חמישי) באוטובוסים של חברת "דן" במטרופולין תל אביב: תשלום ישיר באוטובוס באמצעות כרטיס אשראי, טלפון חכם ושעון חכם.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת "דן" השלימו בהצלחה את הניסוי המאפשר לשלם על נסיעה בודדת באמצעות כרטיס אשראי, טלפון חכם ושעון חכם. המהלך נועד לקרב את התחבורה הציבורית לקהלים חדשים, בעיקר תיירים ונוסעים מזדמנים בתחבורה הציבורית, שאינם מחזיקים "רב-קו" או יישומון תשלום ייעודי בתחבורה הציבורית.

התשלום מתבצע באמצעות קירוב כרטיס אשראי תומך contcactless (הנושא סמל הדומה ל-Wi-Fi), ביישומני התשלום (Apple Pay, Google Pay ויישומני חברות כרטיסי האשראי).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היישום החדש הוא פרי שיתוף פעולה מוצלח של חברת דן והרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, במסגרת רפורמת "דרך שווה". חברת MAX, נבחרה על ידי "דן" כספק הסליקה ופיתחה סליקה מהירה למסופי האוטובוסים. המשרד פועל בהדרגה להטמעת השירות בתחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ.

יודגש, כי התשלום הישיר באשראי הוא על נסיעה עירונית בודדת בלבד, במחיר מלא (5.5 ש"ח). התשלום הישיר באשראי אינו מזכה במעבר חופשי למשך 90 דקות, ואינו מקנה הנחות פרופיל (נוער, אזרח/ית ותיק/ה, זכאי/ת הביטוח הלאומי וכו').

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת הכנסת מרב מיכאלי אמרה על זה: "העתיד כבר כאן! אני שמחה ומתרגשת לחנוך עוד פריצת דרך משמעותית לתחבורה הציבורית בישראל, לא צריך עוד רב קו כדי לשלם על הנסיעה באוטובוס, אפשר פשוט לעלות עם כרטיס האשראי או הטלפון ולשלם, ככה פשוט וככה מתקדם".

היא הוסיפה: "כניסת הטכנולוגיה הזאת מתאפשרת בזכות אחידות המחירים במסגרת רפורמת 'דרך שווה' והיא מצטרפת למהפך השלם שאנחנו מובילות ומובילים בתחבורה הציבורית ובמסגרתו הורדת מחירי הנסיעה, הבאת אוטובוסים חשמליים, פתיחת נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית והשיתופית וכמובן דאגה ושיפור תנאי הנהגות והנהגים. אנו פועלות ופועלים כדי להעביר כמה שיותר נוסעות ונוסעים לתחבורה הציבורית, כי רק ככה נוכל למגר את תאונות הדרכים ולצמצם את העומס בכבישי הארץ. התחבורה הציבורית היום היא הדבר הבא, והוא הדבר הבא כבר כאן ועכשיו, אני מזמינה את כולן וכולם להשתמש בה".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "מעולם לא היה פשוט יותר לעלות לאוטובוס. התשלום ב-TAP מתאפשר בזכות מהפיכת 'דרך שווה', לאיחוד עשרות תעריפים שונים שהיו חסם בפני השקת טכנולוגיות תשלום מתקדמות. אנו מקרבים את התחבורה הציבורית לקהלים נוספים, ופועלים להרחבת השירות לכל הארץ".

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, רן שדמי, אמר: "התיקוף בכרטיס אשראי מזמין אלפי משתמשים חדשים לנסות את שירותי התחבורה הציבורית, באפס מאמץ. פשוט עולים משלמים ומגיעים ליעד. תודה לחברת דן ולאגף הטכנולוגיה ברשות לתחבורה ציבורית שבעבודה משותפת הצליחו להביא למהלך משמעותי זה בזמן קצר מאוד".

מנכ"ל "דן", אופיר קרני, אמר: "חברת דן ממשיכה להוביל את החדשנות בשירותי התחבורה הציבורית בישראל; המהלך שיאפשר לנוסעים לשלם באשראי באוטובוסים הינו שלב נוסף במהפכה התחבורתית שמובילה החברה לשיפור השירות למשתמשי התחבורה הציבורית".

מכשיר תיקוף - אוטובוס דן
צילום: דוברות משרד התחבורה

Back to top button