חדשות חוץמבזקים

אוקראינה ביקשה מישראל סיוע מודיעיני – אודות הנשק האיראני שרוסיה מפעילה

בשבועות האחרונות דווח כי רוסיה עושה שימוש במל"טים איראניים במלחמתה עם אוקראינה. לאחרונה נחשף כי אוקראינה ביקשה לקבל מישראל מידע מודיעיני בנוגע לסיוע שאיראן נותנת לצבא הרוסי.

היחסים בין רוסיה לאיראן התהדקו מאוד על רקע הבידוד הבינלאומי שהוטל על רוסיה עקב הפלישה לאוקראינה. הקשרים התחזקו עוד יותר כשהמשא ומתן בין איראן למעצמות על החזרה להסכם הגרעין נתקע.

האיראנים הכחישו במשך זמן רב שהם העבירו מל"טים לצבא הרוסי. המל"טים הללו נתנו לרוסים יתרון מסוים בשדה הקרב והאטו את ההתקדמות של האוקראינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עקב כך, אוקראינה הודיעה על הורדת דרג היחסים הדיפלומטיים עם איראן וגירשה כמה דיפלומטים איראניים מהמדינה.

גורמים ישראלים בכירים אמרו כי סגן שר החוץ האוקראיני אמר לסמנכ"לית אירו-אסיה במשרד החוץ, סימונה הלפרין – שאחראית על היחסים עם רוסיה ואוקראינה – כי אוקראינה רוצה לפתוח ערוץ שיחות עם ישראל כדי לקבל מידע ומודיעין ולתאם עמדות וציין כי מדובר בנושא חשוב מאוד לאוקראינה לאור שיתוף הפעולה הצבאי בין איראן לרוסיה.

בכיר אוקראיני הצהיר כי אוקראינה מעוניינת לקבל מישראל בעיקר מידע מודיעיני על המל"טים שאיראן מספקת לרוסיה וטען כי: "הישראלים נתנו לנו קצת מידע מודיעיני, אבל אנחנו צריכים הרבה יותר".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מתח ביקורת על ישראל לאחרונה על כך שזו לא נתנה לאוקראינה כל סיוע במלחמה נגד רוסיה ואמר כי הוא הופתע מכך.

שימוש לפי סעיף 27 א’ לחוק זכויות היוצרים

האוקראינים צוברים הישגים, אך הרוסים מאטים אותם עם שימוש במל"טים איראניים

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח