מבזקיםתנועה ותחבורה

שרת התחבורה החליטה שנמל התעופה הבא בישראל יוקם בנגב

שרת התחבורה מרב מיכאלי החליטה היום (רביעי) ששדה התעופה הבא של ישראל יוקם בנגב. זאת לאחר שהממשלה החליטה לבטל את תוכנית הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל.

צוות שבחן את החלופות האפשריות להקמת שדה תעופה התייחס להיבטים חברתיים וכלכליים. בחמשת המקומות הראשונים מתוך 12 חלופות אפשריות שנסקרו, נמצאו מיקומים בפריפריה הדרומית: ערד, דימונה, רתמים, נבטים וציקלג.

בנגב יש שפע של שטחים פתוחים שאינם מנוצלים, שיוכלו לתת מענה לקיבולת הנוסעים הגדלה. בנוסף זהו אזור שזקוק להקמת תשתיות חדשות, כמו גם לדחיפה הכלכלית-חברתית הגדולה שתבוא עם הקמת שדה תעופה חדש: גידול במשרות, בתיירות ומלונאות, במסעדות, מתחמי בילוי וקניות, יחד עם הגדלת היצע הדיור והעלאת ערך הקרקע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת התחבורה מסרה כי: "שלושה עקרונות עמדו לנגד עיני כשהקמתי את הצוות שהציג לי היום את מסקנות הביניים: מציאת חלופות ישימות להתמודדות עם הגידול בנפח הטיסות בעשורים הקרובים, שמירה על הריאה הירוקה בצפון החיונית למדינה כולה, וחיזוק כלכלי-חברתי בצפון ובנגב. לאור דחיפות ההכרעה בעניין, הגדרנו לצוות מסגרת זמנים כדי להעמיד בפני הממשלה חלופות ראויות ומפתח סדור לקביעת סדרי-העדיפויות".

היא הוסיפה: "לשמחתי, בעבודה מקצועית, מעמיקה ורצינית הגיע הצוות למסקנות ביניים העומדות במטרות שהוגדרו לו. לאור ההמלצות הנחיתי על קידום הרחבת נמל התעופה בן-גוריון, תוך שמירה על מגבלות הרעש לכלל תושבי האזור, הפיכת שדה התעופה בחיפה לשדה בינלאומי אזורי בהקדם האפשרי וקיום בדיקה נוספת על שדות התעופה בנבטים ובציקלג על מנת למקד את הדו"ח הסופי ובהמשכו לקדם הקמה של שדה תעופה בדרום הארץ".

אילוסטרציה: קרדיט: freepik

Back to top button