חדשות חוץמבזקים

האוקראינים צוברים הישגים, אך הרוסים מאטים אותם עם שימוש במל"טים איראניים

כוחות צבא אוקראינה ממשיכים לצבור הישגים מול הצבא הרוסי. בקייב הודיעו היום (שני) כי צבא אוקראינה אבטח את הגדה המזרחית של נהר אוסקיל ומתכוננים להתקפה על כוחות רוסיה באזור דונבאס.

הנהר, שזורם דרומה מרוסיה לאוקראינה, היווה הפסקה טבעית בקווי החזית החדשים שהופיעו.

בימים האחרונים שוב הואט קצב ההתקדמות האוקראינית, אך זלנסקי אמר שזה רק בגלל שהכוחות מתגבשים ומתכוננים להתקפות נוספות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זלנסקי אמר אמש: "אולי עכשיו נראה לחלקכם שאחרי סדרה של ניצחונות יש לנו רגיעה מסוימת, אבל זו לא רגיעה. זו הכנה לסדרה הבאה… כי אוקראינה חייבת להיות חופשית – כולה".

סיבה אפשרית אחרת להאטת הכוחות האוקראינים היא שמל"טים איראניים שמפעיל הצבא הרוסי הצליחו לעצור את מתקפת הנגד האוקראינית במזרח באזור חארקיב, זאת על פי הערכות גורמים במערב.

מל"טים אלו טסים נמוך וקשה להפילם. המומחים הצבאיים המערביים מעריכים, כי אם התקפות המל"טים האיראניים ימשיכו בקצב הנוכחי הם יוכלו להשמיד את משגרי הרקטות האמריקניות ובכך לעצור את מתקפת הנגד האוקראינית. אפשר להניח כי מנקודה זו ירחיבו הרוסים את השימוש במל"טים האיראניים בחזיתות נוספות.

מוקדם יותר היום טיל רוסי נפל קרוב לתחנת כוח גרעינית בדרום אוקראינה, זאת על פי הדיווחים האוקראיניים. האוקראינים מאשימים את הרוסים ב-"טרור גרעיני".

הלילה, כוחות רוסים תקפו את ניקופול ומרהנט מעבר לנהר דניפרו, גרמו נזק לעשרות מבנים וניתקו את אספקת החשמל לחלקים מסוימים בערים.

משרד ההגנה הבריטי הזהיר בינתיים כי מוסקבה עשויה להגביר את ההתקפות על מטרות אזרחיות על רקע מתקפת הנגד של אוקראינה.

הצבא הבריטי העריך כי רוסיה כנראה איבדה לפחות ארבעה מטוסי קרב באוקראינה בעשרת הימים האחרונים, זה יביא את סך מטוסי הקרב שאבדו ל-55 מאז החלה הפלישה ב-24 בפברואר.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התראיין בסוף השבוע לתוכנית "60 דקות" והביע אופטימיות בנוגע ליכולתה של אוקראינה לנצח במלחמה.

ביידן אמר: "הם מביסים את רוסיה… הניצחון יושלם רק כשכל הכוחות הרוסיים ייסוגו לחלוטין מהטריטוריה האוקראינית, וארה"ב תמשיך לתמוך באוקראינה – ככל שיידרש".

הוא אפילו נתן עקיצה כלפי מצבו של הצבא הרוסי: "מסתבר שרוסיה לא מספיק כשירה ומוכשרת כמו שאנשים רבים חשבו שהיא אמורה להיות".

צילום: יבגני מלולטקה, AP

דיווח באוקראינה: רוסיה תקפה תחנת כוח גרעינית בדרום המדינה

 

Back to top button