בריאותמבזקים

אילן לקה בדום לב במהלך רכיבה על אופנוע – חייו ניצלו על ידי חובש מד"א

חייו של אילן מקמל (65), תושב פתח תקווה, כמעט הסתיימו באופן טרגי לפני כחודש. במהלך נסיעת אופנוע שגרתית, לקה אילן באירוע לבבי והתמוטט בכביש. אזרחים שהיו עדים לאירוע חייגו מיד 101 למוקד החירום של מד"א, קיבלו הדרכה טלפונית ראשונית וכדקה לאחר מכן, הגיע לזירה חובש מד"א משה הורביץ שהחל בטיפול רפואי מתקדם שכלל מתן מכות חשמל ממכשיר מפעם (דפיברליטור) ויחד עם צוות הטיפול נמרץ של מד"א הצילו את חייו של אילן.

כשהגיע למקום הבין הורביץ כי לא מדובר בתאונה, אלא בדום לב והחל בפעולות החייאה מאומצות במהלכן ניתנו לא פחות מ-8 שוקים חשמליים באמצעות המפעם (דפיברילטור). צוות הטיפול נמרץ החל בפינוי לבית החולים כשמצבו של אילן הדרדר בשנית במהלך הפינוי. לאחר שלושה ימים התעורר אילן בבית החולים כשהוא ללא נזק מוחי או פציעות משמעותיות ושוחרר לביתו כשמצבו יציב.

בסוף השבוע שעבר (ה'), לראשונה מאז האירוע, הגיע משה לביתו של אילן למפגש הוקרה מרגש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אילן מקמל, שחייו ניצלו, סיפר: "אני לא זוכר כלום מאותו היום – רק שהתעוררתי בבית החולים. באחד הצמתים ברמת גן כנראה שאיבדתי את ההכרה. סיפרו שהיה לי אירוע לב. במשך דקות ספורות נחשבתי מת ובזכות המלאך של מד"א אני כאן. להתאושש מאירוע כזה בלי פגיעה מוחית או טראומה זה נדיר מאוד ואני מלא הוקרה ותודה למשה, לצוות הטיפול נמרץ של מד"א ולרופאים בבית החולים שפשוט החזירו אותי לחיים והצילו אותי".

חובש מד"א משה הורביץ: "באותו בוקר הייתי בסמוך למקום שבו אילן התמוטט וקיבלתי קריאה על תאונת דרכים קשה, כשהגעתי לזירה הבנתי שמדובר באירוע לבבי והתחלתי מיד בפעולות החייאה מאומצות באמצעות המפעם והתחלנו לייצב את מצבו של אילן בשטח. דאגתי למצבו ושמחתי מאוד לשמוע שהוא שוחרר במהרה ובלי נזק גדול. מכות החשמל שהוא קיבל באותו שלב, זה מה שהציל לו את החיים. לפגוש אותו בביתו היה מרגש ומיוחד מאוד עבורי. החיבוק שלו נותן לי כוח להמשיך ולהציל חיים".

צילום: דוברות מד"א
Back to top button