מבזקיםצבא וביטחון

גנץ: ״הסכם שלא יחזיר את היכולות של איראן שנים אחורה – יפגע בביטחון העולמי והאזורי״

שר הביטחון בני גנץ, ביקר היום (רביעי) בקמפוס לימודי המודיעין והסייבר המוקם בימים אלו בבאר שבע, ובמתחם שבו נבנית קריית המודיעין בנגב יחד עם סגן שר הביטחון אלון שוסטר, הרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', ראש מועצה אזורית בני שמעון ניר זמיר, ראש מועצת עומר פיני בדש, קצין מודיעין ראשי תא״ל אבי קינן ואנשי מנהלת מעבר דרומה במשרד הביטחון.

במהלך הביקור קיים שר הביטחון גנץ סקירה על התקדמות העבודות להעברת אמ"ן לנגב וכן סקירה בנושא ההתקדמות בסוגיות התחבורה והחיבור למארג האזורי של הפרויקט.

בסיום הביקור אמר שר הביטחון גנץ: ״מערכת הביטחון וצה"ל ממשיכים את החזון של חיזוק הנגב – ביטחונית, טכנולוגית וערכית. את החזון הזה אנחנו רואים כאן בהקמת קריית המודיעין. למדינת ישראל אתגרים רבים, והמודיעין האיכותי שלנו הוא חלק חשוב ביכולות הביטחון שלנו. כאן נייצר את דור העתיד של המודיעין – ונייצר את המודיעין שיתרום לביטחונה של המדינה בעתיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון התייחס גם להסכם המסתמן מול איראן ואמר: "מחר אצא לארה"ב לביקור שמטרתו להעביר מסר ברור בנוגע למשא ומתן בין המעצמות לאיראן על הסכם הגרעין: הסכם שלא יחזיר את היכולות של איראן שנים אחורה, וישאיר אותה מוגבלת לשנים ארוכות קדימה – הוא הסכם שיפגע בביטחון העולמי והאזורי. את הדהרה של איראן לגרעין חייבים להסיג לאחור משמעותית. את מימון השלוחים שלה באזור – צריך לנתק מצינור הריאל האיראני. אנחנו נדון בנושא עם האמריקאים, ולצד זאת, ישראל תמשיך לבנות את כוחה ואת יכולותיה – בכדי שבכל מצב, תדע להגן על עצמה".

סגן שר הביטחון אלון שוסטר: ״מעבר יחידות אמ״ן לבאר שבע, מהווה נדבך נוסף להתבססות צה״ל בחבל הארץ הדרומי. מערכת הביטחון מעניקה בכך תרומה חסרת תקדים לחוסנה של החברה הישראלית, לריבונות בפריפריה ולשגשוגם של חבלי ארץ חיוניים״.

רוביק דנילוביץ׳ ראש העיר באר שבע: "אנחנו עושים היסטוריה! הגשמת חזונו של בן גוריון, היא הגשמת הפוטנציאל האדיר המגולם בנגב הישראלי, הן ברמה האסטרטגית היות והוא מהווה 60% משטחה של מדינת ישראל והן ברמת הרכבו החברתי, זוהי המשימה הלאומית של מדינת ישראל!"

ראש מועצה אזורית בני שמעון ניר זמיר: "גאים לקחת חלק בפרויקט הלאומי והציוני החשוב הזה. התרומה שלו לפיתוח הנגב ולחיזוק המשילות הוא משמעותי ויביא לאזורנו מקומות תעסוקה, קווי תחבורה נגישים ובתקווה משפחות שיבחרו לממש את החזון הציוני ולהשאר לגור בנגב. נמשיך לסייע בכל הנדרש למנהלת ההקמה של קרית המודיעין".

ראש מועצת עומר פיני בדש: "שמחתי להיות במפגש בליקית היום. קצב העבודות מדהים, קרית המודיעין תאוכלס בזמן, ואנו כראשי רשויות ניתן כתף להצלחת מעבר לנגב. תודה לשר הבטחון ולרמטכל על קידום המהיר של הפרוייקט".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: דובר צה"ל
צילום: אלעד מלכה

Back to top button