חדשות הארץמבזקים

לאחר 24 שנים בתפקיד: ראש העיר יבנה צבי גוב-ארי הלך לעולמו בגיל 83

ראש העיר יבנה צבי גוב-ארי הלך היום (שישי) לעולמו בגיל 83 ולאחר שכיהן 24 שנים ברציפות בתפקידו כראש עיר, מאז 1998.

הוא נפטר היום בצהריים בביתו לצד בני משפחתו, כתוצאה מדום לב, זאת לאחר שבשנה האחרונה חלה הידרדרות במצבו הרפואי.

גוב-ארי נולד בשנת 1939 ועלה לישראל מעיראק בשנת 1951. הוא השתחרר מצה"ל בדרגת תת-אלוף לאחר שירותו בחיל האוויר ולאחר מכן כיהן כשגריר ישראל בדרום אפריקה וכמנכ"ל רשות שדות התעופה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא שירת בחיל האוויר כ-26 שנים וכקצין מילא שורה של תפקידים בהם, ראש מחלקת שלישות, מפקד בסיס רפידים ובתפקידו האחרון כראש להק כוח האדם.

גוב-ארי נבחר לראשונה לראשות עיריית יבנה בשנת 1998 וכיהן כאמור בתפקיד זה ברציפות עד לפטירתו. במהלך כהונתו העיר יבנה זכתה ב"חמישה כוכבי יופי" מטעם המועצה לישראל יפה ובשנים 2005 ו-2016 זכתה העיר בפרס בתחרות – "דגל היופי". כמו כן קיבלה העיר את פרס החינוך הארצי של משרד החינוך בשנת 2005 ופעם נוספת גם בשנת 2020.

העיר זכתה בראשותו בפרסי ניהול תקציבי ומינהל ובשנת 2011 אף זכתה בפרס הלאומי לאיכות ומצוינות על שם ראש הממשלה יצחק רבין. בשנת 2018 זכה גוב-ארי בפרס יקיר תנועות הנוער הארצי.

בהודעת עיריית יבנה נמסר: "מ"מ וסגן ראש העיר, חיים מסינג, סגנים, חברי מועצת העירייה, מנכ"ל העירייה, דוד שטרית, ועד העובדים, עובדי העירייה ותושבי העיר מרכינים ראש על לכתו של מנהיג ומוביל דרך עבור רבים. פינת זיכרון תוצב במוצאי שבת, כ"ג באב תשפ"ב, 20.8.22 החל מהשעה 20:30 ברחבת הספרייה העירונית (דואני 6). יהי זכרו ברוך!"

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר את תנחומיו: "שולח תנחומים למשפחת גוב-ארי ולתושבי העיר יבנה על פטירתו של ראש העיר צבי גוב-ארי. צבי הקדיש את מירב שנותיו בשירות הציבור, החל משירותו בחיל-האוויר, כשגריר וכראש עיר, והיה קודם כל איש של מעשה. ההשקעה של צבי בחינוך ובפיתוח העיר יבנה תלווה את העיר עוד שנים רבות. יהי זכרו ברוך."

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הביע את תנחומיו ומסר: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של צבי גוב-ארי, ראש עיריית יבנה, שהלך לעולמו. צבי היה מופת לאיש ציבור מסור ונאמן לתושבי יבנה במשך 24 השנים האחרונות, שהנהיג אותה לשיאים חדשים בכל התחומים. הוא יחסר לרבים, ואנו ביניהם. יהי זכרו ברוך".

על פי בקשתו, לא תתקיים הלוויה, מעמד הפרידה יתקיים בחיק המשפחה בלבד.

צבי גוב-ארי ז"ל. צילום: עיריית יבנה

Back to top button