בריאותמבזקים

ה – FDA מזהיר מרכישת תכשירים להסרת שומות ושולח מכתבי אזהרה ליצרנים

מינהל התרופות והמזון של ארצות הברית ה – FDA, מזהיר מפני רכישה של תכשירים להסרת שומות, נגעים ותגי עור, הנמכרים באמזון ושולח מכתבי אזהרה ליצרנים. האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, מצטרף לעמדת ה – FDA וממליץ לציבור לטפל בנגעי עור אך ורק אצל רופא מומחה, אשר שולח את הממצא לבדיקה פתולוגית.

ב – FDA האמריקאי מדגישים באזהרה: "שומות צריכות להיות מוערכות על ידי רופא וכי טיפול ביתי עלול להוביל לעיכוב באבחון וטיפול בסרטן העור". באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית מסבירים: "שומות וכתמים בעור יכולים להיות מולדים או נרכשים במהלך החיים. יש לבדוק אותם בעין מקצועית ומיומנת ובהתאם לאבחנה להסיר באמצעות מכשיר או בניתוח קצרצר בהרדמה מקומית אצל מנתח פלסטי מומחה אשר שולח את הנגע לבדיקה פתולוגית".

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית מדגיש כי: "כמו ה – FDA גם אנחנו מודאגים מהפתרונות המוצעים באינטרנט של עשה זאת בעצמך, אשר עלולים לגרום לסיבוכים, זיהומים או חלילה לדחייה של אבחון מלנומה. חשוב לנו שהציבור ישקול בכובד ראש את ההחלטה לפני שהוא מזמין לעצמו תכשיר או מכשיר ושייגש להתייעץ עם רופא מומחה על כל ממצא שמפריע לו או חל בו שינוי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יצוין גם באגודה למלחמה בסרטן ממליצים לבעלי שומות מרובות או מולדות, או כאשר קיים סיפור אישי או משפחתי של סרטן העור, להיבדק בקביעות לפחות אחת לשנה.

ובתוך כך נודע כי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, נערך בימים אלו לקראת הכנס המדעי ה – 48 של האיגוד שיערך במסגרת קונגרס תל אביב 2023 אשר נחשב לכנס הגדול ביותר בארץ בתחומי הכירורגיה הפלסטית והרפואה האסתטית. הקונגרס יערך בימים רביעי וחמישי 19-20.4.2023 במלון הילטון תל אביב בהשתתפות מרצים מובילים מהעולם.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ-300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית ואסתטית בישראל ברפואה הציבורית והפרטית ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר.

רופאי האיגוד מטפלים בשחזור מומים מולדים, שחזורי שד, עור ורקמות, ניתוחי פציעות מורכבות, נפגעי כוויות, ריפוי פצעים, ניתוחי מיקרוכירורגיה נוירו-וסקולרית, כירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית.

מומחה בכירורגיה פלסטית הוא רופא שלאחר קבלת הרישיון לעסוק ברפואה כללית בישראל בחר להמשיך את הכשרתו ולהתמחות בענף הרפואי הנקרא כירורגיה פלסטית ואסתטית, השלים את תקופת ההתמחות שנמשכה 6 שנים, עמד בהצלחה בכל הדרישות הכרוכות בה וקיבל ממשרד הבריאות תעודת רופא מומחה בתחום זה.

כך שבחלוף כ–13 שנה מתחילת לימודיו הפך לרופא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית שמביא עמו אל שולחן הטיפולים והניתוחים, ניסיון רב, הכשרה מעמיקה ויכולת למנוע מראש סיבוכים ואף לטפל בהם אם חלילה קרו.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ. כחברי איגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית.

האיגוד מפעיל עמוד פייסבוק וכן אתר אינטרנט פתוח לציבור הכולל את רשימת המומחים וממליץ להיכנס אליו לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח.

למידע נוסף אודות איבחון שומות הכנסו לאתר האגודה למלחמה בסרטן.

אילוסטרציה. צילום: האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית
אילוסטרציה. צילום: האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית
אילוסטרציה. צילום: האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית
אילוסטרציה. צילום: האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח