בריאותמבזקים

משרד הבריאות: אותרו ממצאים של וירוס הפוליו באזור ירושלים ובני ברק

משרד הבריאות עדכן היום (חמישי) על ממצאים של וירוס פוליו תרכיבי מסוג 2 בביוב באזור ירושלים ובני ברק. מדובר בזן שונה מההתפרצות שהייתה עד כה (שהיה עקב זן 3) והובילה למבצע החיסונים. הבידודים מאזור ירושלים דומים לבידודים שנמצאו לאחרונה בעולם – בניו יורק ובלונדון. בניו יורק אובחן גם מקרה קליני של שיתוק בגבר לא מחוסן בן 20.

הדרך החשובה ביותר להגן על הילדים מפני שיתוק היא חיסון פוליו בזריקה- IPV. בזכות מבצע החיסונים "2 טיפות 2022" אחוז כיסוי חיסוני ארצי של ילדים בגילאי 6 שבועות עד שנה וחצי בחיסון ה – IPV עלה מ – 81% ל99%. כמו כן, הכיסוי החיסוני הארצי של bOPV (החיסון החי מוחלש בטיפות) בגילאי 10 שבועות עד שנה וחצי עלה מ 51% בתחילת המבצע ל 86% . אין נכון לעכשיו מקרי תחלואה חדשים לדיווח.

בעת הזו יש חשיבות גדולה להמשיך להקפיד על קבלת חיסוני IPV לכל ילד. בכדי להגיע לכלל הילדים בירושלים נבנתה תכנית עם העיריה להשלמת הכיסוי החיסוני . תוכניות נוספות נבנות עם רשויות נוספות בהן הכיסוי החיסוני אינו מספק. משרד הבריאות ממשיך בשגרת הניטור הפעיל של מקרים ושל דגימות סביבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פוליו הינו נגיף שגורם לשיתוק ילדים, שמוגר ממדינות רבות בעולם בזכות חיסונים יעילים ובטוחים המוכרים עשרות שנים. אף ילד במדינת ישראל בשנת 2022 לא צריך לסבול משיתוק ילדים.

במשרד הבריאות קוראים להורים להמשיך ולהקפיד על השלמת חיסוני השגרה במועד, על מנת להגן על בריאות הילדים, משום שרפואה מונעת תמיד עדיפה על תחלואה.

אילוסטרציה. צילום: freepik
Back to top button