חדשות הארץמבזקים

בן 4 נכנס לניתוח פוליפים – ונמצא בגרונו חפץ זר שסיכן את חייו

בן 4 מירושלים הופנה היום (רביעי) לביקור דחוף אצל מנהל יחידת אף-אוזן-גרון ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, ד"ר דוד פייר אטל, לאחר שסבל ממוגלה בלוע. לפי האם במשך תקופה ארוכה, הילד סבל מנחירות, לוע מודלק וריח רע מפיו.

החשד המיידי שעלה היה הימצאותו של גוף זר, לאחר שאחיו ירה לפיו חץ מטרה העשוי מגומי. בדיקה בקהילה שללה את החשד באופן ראשוני אך העלתה בעיה אחרת, פוליפים. דבר שהיה צפוי בשל גודלם העצום. ד"ר אטל אישש בבדיקת אנדוסקופיה של האף את הממצא שאכן הילד סובל מפוליפים שמפריעים בדרכי הנשימה. מה שהבדיקה לא העלתה היא ראש חץ שהסתתר מאחורי הפוליפים.

ד"ר אטל סיפר: "הילד הוכנס לניתוח בהרדמה מלאה במהלכו בוצעה הסרה מלאה של הפוליפים. אלא שלפתע ראינו גוף זר בצבע אדום בוהק. שלפנו אותו וכששאלנו את ההורים לפשר הממצא הסבירה האם שאכן היה אירוע שנבדק אך למרבה הצער הרופא בקהילה לא איתר את הגוף הזר ושלח למען הזהירות אף לבדיקת רנטגן שלא הראתה גוף זר אך הראתה כי יש פוליפ מוגדל מאד עד כדי חסימה כמעט מוחלטת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "הדבר המדהים הוא שאילולי הפוליפים ראש החץ היה עלול ליפול לפתח הנשימה ולחנוק את הילד מתוך שינה. בנס הילד לא נחנק".

ד"ר אטל הדגיש: "בדיקות הרנטגן לא יודעות להראות גופים מסוג זה. הילד הגיע אלינו לאשפוז יום בסניף ביקור חולים, שם בוצע הניתוח בהצלחה. הילד מרגיש טוב וחייו ניצלו. זו הפעם הראשונה שבה אני נכנס לניתוח מסוג אחר ומוצא גוף זר".

האם מספרת כי לאחר האירוע היה נדמה שלא נשאר גוף זר בגרון, אך ליתר בטחון קבעה תור לרופא, גם בשל כאב גרון שהתפתח.

היא אמרה על המקרה: "הרופא בקהילה לא מצא גוף זר על אף שהתפתחה מוגלה. אולם, בפגישה עלה החשד כי נראה שמדובר בפוליפים. לאחר שנתן אנטיביוטיקה שלא הועילה הפנה הרופא גם לרופא מומחה בבית החולים. התעקשתי להגיע לפרופסור אטל שביצע אנדוסקופיה וקבע שצריך ניתוח.
בדיעבד, זה אירוע שהיה בלתי נמנע".

היא הוסיפה קריאה לציבור: "אני קוראת לכל ההורים להיות יותר ערניים ולא לתת לילדים מתחת לגיל 6 לשחק בחיצים המתפרקים הללו. אני מודה לצוות הרפואי בביקור חולים על הטיפול המסור והמקצועי שהחזיר את הילד לתפקוד ועל הנס".

אחות חדרי הניתוח בשערי צדק קמפוס ביקור חולים, רחלה אוריאלי משיח הוסיפה: "מאוד הופתענו לגלות את הממצא החריג במהלך הניתוח. מיד עם סיומו יצאנו להראותו להורים ההמומים. אנחנו מאוד מקווים שהורים שנחשפים לסיפור הזה ישמרו על ילדיהם וירחיקו מהם עצמים קטנים שניתנים לבליעה בפרט בימי החופש בהם ילדים נמצאים הרבה יותר שעות בבית לעיתים ללא השגחת מבוגרים. אני שמחה שהסיפור הסתיים בצורה טובה ומאחלת הרבה בריאות לילד ולבני משפחתו".

קרדיט: שערי צדק
קרדיט: שערי צדק
קרדיט: שערי צדק
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח