מבזקיםפוליטי / מדיני

רה"מ לפיד קיים דיון עם שר האוצר ושרת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום (רביעי) סדרת דיונים בהיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים.

תחילה קיים ראש הממשלה לפיד דיון עם שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בנוגע להתקדמות במשא ומתן מול הסתדרות המורים. בפגישה השתתפו מנכ"לית משרד ראש הממשלה נעמה שולץ, מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר והממונה על השכר באוצר קובי בר נתן.

לאחר מכן, התקיים דיון מורחב על מוכנות מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג, עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, וצמרת משרד החינוך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גורמים ממשרד החינוך ציינו בפני ראש הממשלה כי לראשונה מתקיים דיון על היערכות לפתיחת שנת הלימודים ברמת ראש ממשלה.

בדיון נערכה סקירת מהלכי מערכת החינוך בשנת הלימודים החולפת – תשפ"ב, וסקירת כלל התוכניות הצפויות לשנת הלימודים שבפתח – תשפ"ג.

ראש הממשלה שיבח את עבודת אנשי החינוך והדגיש כי הם עוסקים בדבר החשוב ביותר למען עתיד ילדינו. כמו כן, אמר ראש הממשלה כי כעת, התפקיד של כל הגורמים סביב השולחן הוא לתקן את הפערים שנוצרו בשנתיים האחרונות במשרד החינוך, בעקבות משבר הקורונה. עוד הוא אמר, כי מערכות נמדדות הכי טוב בסיטואציה של כאוס – וכעת יש ההזדמנות לשפר ולייעל את המערכת.

בדיון נידונו סוגיות רלוונטיות במספר מישורים: הטמעת תוכניות לימוד חדשות, חיזוק מעמד ההנהלה וצוותי החינוך, יישום תוכניות חומש לחברה הדוברת השפה הערבית, שיפור בקרת המערכת וקידום מערך הערכה ומדידה, תוספות בינוי וקידום תשתיות נוספות והכשרות בעלי תפקידי ביטחון חירום ובטיחות בכלל המערכת.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה בתום הפגישה עם ראש הממשלה ושר האוצר: "סיימתי לפני זמן קצר פגישה עבודה עם ראש הממשלה ושר האוצר, בסיומה סיכמנו, כי מחר יפגשו מנכ״לית משרד החינוך והממונה על השכר במשרד האוצר לפגישות עומק אינטנסיביות, במטרה להגיע לעמדת מדינה מקובלת, ומתווה שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה. בכוונתי לקיים מחר פגישות מקצועיות נוספות, לבחינת ומיצוי כל האפשרויות העומדות בפני משרד החינוך לסיום המשבר".

היא הוסיפה: "אני מאמינה שאם כל הצדדים יגיעו בנפש חפצה, ניתן למצוא מתווה מוסכם שיאפשר את המשך ההשקעה במורים שכבר היום נמצאים במערכת, תמריצים ועידוד למורים החדשים להם המערכת משוועת, לצד יישום רפורמות נוספות במערכת החינוך הכוללות גם את הטיפול בימי החופשה".

עוד היא הבטיחה: "במידה, וגורמי המקצוע לא יגיעו להסכמות עד ליום ראשון, בכוונתי לדרוש כינוס דיון חירום בממשלה בנושא כבר בימים הקרובים. לא אתן להשאיר את התלמידים, ההורים וצוותי החינוך במתח וחוסר וודאות. חייבים להגיע לכדי לפתרון כבר בשבוע הבא".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

Back to top button