מבזקיםפוליטי / מדיני

התחממות ביחסים: ישראל וטורקיה מחזירות שגרירים וקונסולים כלליים

בהמשך לסיכומים, אשר הושגו בעת ביקור ראש הממשלה, יאיר לפיד, באנקרה עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'וושאולו, לשיחת ראש הממשלה לפיד עם נשיא טורקיה ארדואן ולאור ההתפתחויות החיוביות ביחסי ישראל וטורקיה בשנה האחרונה – החליטו שתי המדינות לחזור לייצוג דיפלומטי מלא.

אמש (שלישי), שוחח מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז עם סגן שר החוץ הטורקי סדאת אונאל, והשניים סיכמו את הדברים.

הוחלט להעלות מחדש את דרג היחסים בין ישראל וטורקיה לייצוג דיפלומטי מלא ולהשיב את השגרירים והקונסולים הכלליים משתי המדינות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השבת דרג היחסים הדיפלומטיים מהווה המשך של המגמה החיובית בהתפתחות היחסים בשנה החולפת, מאז ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג באנקרה, והביקורים ההדדיים של שרי החוץ בירושלים ובאנקרה.

שדרוג היחסים יתרום להעמקת הקשר בין שני העמים, להגברת קשרי הכלכלה, המסחר והתיירות, וכן יתרום לחיזוק היציבות האזורית.

ראש הממשלה יאיר לפיד: "חידוש היחסים עם טורקיה הוא נכס חשוב ליציבות האזורית ובשורה כלכלית חשובה מאוד לאזרחי ישראל. נמשיך לפעול ולחזק את המעמד הבינלאומי של ישראל בעולם".

התייחסות נשיא המדינה, יצחק הרצוג, להחזרת היחסים הדיפלומטים: "אני מברך על החזרת היחסים הדיפלומטיים המלאים עם טורקיה. זהו תהליך חשוב שאנו מובילים בשנה האחרונה שיוביל להתפתחות הכלכלה, התיירות וקשרי הידידות בין המדינות. שותפות ושכנות טובה במזרח הים התיכון חשובות לכולנו. בני כל הדתות – מוסלמים, יהודים ונוצרים, יכולים וצריכים לחיות בשלום."

ארכיון. צילום: בועז אופנהיים, לע"מ
Back to top button