מבזקיםמשפטי/פלילי

פרשת גל הירש: זהות עד המדינה הותרה לפרסום על ידי ביהמ"ש

פרקליטות מיסוי וכלכלה התייחסה לפני זמן קצר (רביעי) להחלטה המתירה את פרסום זהותו של עד המדינה בפרשת דיפנסיב שילד (כידוע, ניתן צו עיכוב ביצוע עד ה-6.9).

הפרקליטות נימקה מדוע היא סבורה כי ההחלטה שגויה: "הפרקליטות סברה כי הארכת צו איסור הפרסום על זהות עד המדינה עד לאחר עדותו ובחינת העניין מחדש לאחריה, מבטאת איזון נכון ומידתי בין עקרון פומביות הדיון וזכות הציבור לדעת, לבין שיקולים של חקר האמת וחשש מפגיעה בעדות העד ובפרטיותו."

"נדגיש, כי כל תכליתה של עמדת המדינה היא הגנה על עד המדינה וטוהר ההליך הפלילי, ולא "הסתרה" ממניעים זרים של פרטים מעברו של העד, אליהם ברור שבית המשפט חשוף. בהתאם לכך, המדינה הביעה עמדה לפיה היא תשקול מחדש את צו איסור הפרסום לאחר עדותו. כן נזכיר, כי עד מדינה, מעצם הגדרתו, הוא עבריין בהיותו שותף לעבירה, ומי שבחר להיקשר עמו מלכתחילה, הם הנאשמים עצמם, שהיו שותפיו בחברת דיפנסיב שילד." הוסיפו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמרו בפרקליטות: "מכל מקום, בית המשפט החליט אחרת, ואנו מכבדים את החלטתו. ביצוע ההחלטה עוכב עד ליום 6.9.22, כדי לאפשר למדינה לשקול הגשת ערר. נציין, כי בית המשפט הותיר על כנו את איסור הפרסום על פרטי ההסדר. בתוך כך, בעקבות פניות כתבים נעדכן, כי לאחרונה אישר בית המשפט את התליית ההליכים נגד אחד הנאשמים בפרשה, מיכאל בנימיני, שמאז שנת 2019 שוהה בחו"ל ולא התייצב לחקירה או למשפט."

אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button