מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל על מות סמ"ר פיטוסי: "האירוע חמור, קשה ומצער ונתחקרו ביסודיות ובמקצועיות"

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, קיים היום (שלישי) תחקיר ראשוני בנקודה שבה נהרג בליל אמש לוחם צה"ל, סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל.

בתחקיר השתתפו מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני, אלוף סער צור, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, מפקד עוצבת הבזק, תת-אלוף ברק חירם, מפקד חטיבת מנשה, אלוף-משנה אריק מויאל ומפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה שרון אלטיט ומפקדים נוספים.

מהתחקיר הראשוני עולה כי האירוע התרחש במהלך פעילות מבצעית בקו התפר, במסגרתה עזב סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל את עמדת השמירה ועם חזרתו לעמדה, זוהה ע"י לוחם אחר, כחשוד. כתוצאה מהטעות בזיהוי, הלוחם ביצע ירי לעברו של פיטוסי ז"ל. מיד לאחר הפגיעה, עם הבנתו של הלוחם היורה, כי מדובר בטעות בזיהוי, דיווח על האירוע למפקדיו אשר הזעיקו טיפול רפואי לנקודה. הצוות הרפואי הגיע בתוך דקות והעניק ללוחם טיפול רפואי ראשוני בשטח. לאחר מאמצי החייאה רבים, פונה סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל לבית החולים ושם נקבע מותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת התחקור הראשוני, מינה מפקד פיקוד המרכז את אל"ם לירון ביטון, מפקד חטיבה 55 ובסיס האימונים הפיקודי 'לכיש', כראש צוות המומחים. מסקנות הצוות יוצגו בפני הרמטכ"ל.

המשטרה הצבאית פתחה בחקירה של נסיבות האירוע, בסיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית.

בתום ביקורו, אמר הרמטכ"ל: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחתו של נתן פיטוסי ז"ל. האירוע הלילה, הוא חמור, קשה ומצער מאוד ואנו נתחקרו ביסודיות ובמקצועיות – השמירה על אנשינו היא חלק בלתי נפרד מיכולתנו המבצעית להגן על תושבי מדינת ישראל".

צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל: הלוויתו של סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל שנהרג הלילה, כתוצאה מירי…

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח