מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד במכללה לשוטרים: "במשך שנים מערכת אכיפת החוק הוזנחה, הורעבה, הייתה תחת התקפה"

ראש הממשלה, יאיר לפיד, ביקר היום (שלישי), יחד עם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, במכללה הלאומית לשוטרים, בבית שמש. בביקור שהוביל מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי השתתפו גם סגן שר הבט"פ יואב סגלוביץ, יו"ר ועדת ביטחון הפנים ח"כ מירב בן ארי, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, מנכ"ל משרד הבט"פ תומר לוטן, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, מפקדי מחוזות ואגפים, שוטרים וחניכי המכללה.

תחילה הוצגו לראש הממשלה אמצעים משטרתיים של ניידות הסיור, החטיבה הטקטית – מג"ב, היחידה האווירית, אמצעים לפיזור הפרות סדר, תצוגת אמצעי הסייבר ואמצעי לחימה.

לאחר מכן, הוצג לרה"מ לפיד תרחיש טיפול ניידת סיור באירועים דמה, כגון נטרול אדם חשוד, סחר בסמים בשילוב מציאת סמים ע"י כלב גישוש, חפץ חשוד, טיפול חבלן במטען באופן ידני, פריצה לדירה וצוותי בילוש בהסוואה שביצעו מרדף ומעצר אחר חשודים. כל התרחישים מדמים את פורמט האימון בקורסים במכללה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך, ביקר ראש הממשלה בפינת מורשת והיסטוריה של המשטרה. בתום הסיור, נפגש ראש הממשלה עם כ-600 חניכים מקורסי הסיור, הקצינים, הבילוש, החקירות ומג"ב, והציג להם את חזונו ותכנית העבודה.

מדברי ראש הממשלה יאיר לפיד: "במשך שנים מערכת אכיפת החוק הוזנחה, הורעבה, היתה תחת התקפה, לא קיבלה את הכלים שהיא זקוקה להם כדי להפוך את ישראל למדינה בטוחה לאזרחיה. הגיע הזמן לשינוי בסדר העדיפויות שלנו. אנחנו הולכים להציב את הביטחון האישי של אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי. הממשלה נתנה בשנה האחרונה 1,400 תקנים חדשים. הכי הרבה תקנים שהמשטרה קיבלה בשנה אחת על פני כל העשור האחרון, אבל זה לא מספיק. הממשלה חתומה גם על ההתעצמות הגדולה ביותר בהיסטוריה של מג"ב בשנה אחת, אבל גם זה לא מספיק. אנחנו נשים על השולחן תוכנית רב-שנתית להתעצמות קבועה. נדרש להשקיע בשוטרים הצעירים – סיירים, חוקרים, בלשים ולוחמי מג"ב. לשפר את התנאים, לשפר את המשכורות. זה לא מספיק להוסיף תקנים, צריך לוודא שאנשים איכותיים ומצוינים יבואו לאייש אותם. כמו שהחזרנו את ההרתעה מול עזה, נחזיר את ההרתעה מול כנופיות הפשע, מול האלימות ברחובות, מול האלימות במשפחה, מול השחיתות השלטונית".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "ראש הממשלה, לא רק שאוזנך קשבת לצרכי המשטרה – אתה רותם את כלל הגורמים הרלוונטיים כדי לסייע למשטרת ישראל להתעצם, ולחזק בעיקר את השוטרים בשטח בשנותיהם הראשונות. משטרת ישראל ניצבת היום בחזית המאבק לשמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל, והשוטרים והשוטרות חוצצים באומץ לב בגופם בין האזרחים לבין מחבלים. בניגוד לתקופת מבצע 'שומר החומות', הפעם במהלך מבצע 'עלות השחר', לא נרתענו מהרקטות שנורו אל עבר ירושלים. השקט נשמר, גם בערים המעורבות. ההצלחה הזו אינה מקרית. משטרת ישראל עברה תהליך חשוב, והיא היום מוכנה יותר להתמודד ולגדוע, ניסיונות להפרות סדר בפנים הארץ. אני גאה במפקדים, במפקדות, בשוטרים ובשוטרות".

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי: "ראש הממשלה, נהוג לסיים בתודות אך אני רוצה במעמד הזה דווקא לפתוח איתן ולומר לך תודה על הביקור במכללה הלאומית לשוטרים, על ההזדמנות לחשוף אותך על קצה המזלג לדברים בהם עוסקת משטרת ישראל. משטרת ישראל בדומה למשטרות רבות בעולם ובשונה מחלקן, היא משטרה א-פוליטית. איננו נוקטים צד או עמדה, אך כמפכ"ל שמוביל את הארגון הכל-כך חשוב הזה, אני אומר לך שמשטרת ישראל חייבת לקבל את ההכרה לה היא ראויה במעשים, בצעדים ובהחלטות שיש בכדי הדרג המדיני לקבל ולהוביל. זו אינה משאלת לב אלא חובת המציאות שבה כולנו חיים כאן מדינת ישראל. אנו חייבים זאת לשוטרינו, לאזרחינו, ובעיקר בעיקר לילדינו, דור העתיד שגדל כאן ומצפה שנוריש לו מדינה בטוחה יותר, ערכית ומוסרית יותר. מדינה שאפשר להמשיך להתגאות בה, עם מוסדות שלטון ואכיפת חוק חזקים שימשיכו לשמור ולחזק את חוסנה של המדינה".

צילום: אלעד גוטמן
צילום: אלעד גוטמן
צילום: אלעד גוטמן
צילום: אלעד גוטמן
צילום: אלעד גוטמן
צילום: אלעד גוטמן
Back to top button