חדשות הארץמבזקים

ערים תאומות: מועצת בנימין חתמה על ההסכם עם מחוז נסאו בארה"ב

במסגרת פעולות מועצת בנימין בארצות הברית בשנים האחרונות, התגבש לאחרונה הסכם ערים תאומות בין המועצה האזורית הגדולה בישראל לבין המחוז האמריקני במדינת ניו-יורק שבארצות הברית המונה כ-1.5 מיליון תושבים.

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ וראש המחוז ברוס בלייקמן, חתמו בסוף השבוע על ברית ערים תאומות והם יקיימו קשרים בנושאים מגוונים. במעמד החתימה נכחו צוות מועצת בנימין, נבחרי ציבור מקומיים, חברי מועצת המחוז, רבני הקהילות היהודיות באזור וכלי תקשורת מקומיים.

במעמד החתימה אמר ישראל גנץ למארחיו: ״אין סמלי יותר מט"ו באב להמשיך ולבנות גשרים נוספים עם קהילות חדשות ולחזק את התמיכה בארץ ישראל. אנו שמחים לחתום על הסכם עם מחוז מיוחד שרואה חשיבות בחיזוק יהודה, שומרון ובנימין ומחזק את עמדותינו בממשל האמריקני ובקרב מקבלי ההחלטות״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראשי הערים במחוז ציינו את חשיבות הידוק הקשרים בין מדינת ישראל לארה"ב ואמרו כי הברית מחזקת את השותפות המשמעותית בין העמים ואת שני הצדדים.

בלייקמן ציין כי ״אנו זוכים לברית עם חבל ארץ מיוחד לעם היהודי ואנו רואים חשיבות גבוהה לחיזוק הקשר שלנו עם שותפינו במדינת ישראל. התרשמתי מאוד מפעילות מועצת בנימין והעומד בראשה ואין ספק כי המיקום האסטרטגי והייחודיות של ההיסטוריה, המורשת והטבע שנמצא במקום – מחזק את מדינת ישראל ובמיוחד את ההתיישבות״.

המועצה האזורית בנימין באמצעות דסק החו"ל באגף תקשורת והסברה, מקיימת פעילות ענפה בארה"ב הן עם חברי סנאט וקונגרס והן עם קהילות יהודיות. בעקבות כך מגיעים לבנימין הבכירים לסיורי גומלין ונחשפים לחבל ארץ בנימין, למורשת ולאתגרים שבו. לפני כשלשה חודשים ביקרו במסגרת זאת שר ההגנה האמריקני לשעבר פומפאו, שגריר ארה"ב בישראל לשעבר דיוויד פרידמן, ראש עיריית מיאמי וחברי קונגרס בכירים משתי המפלגות.

צילום: דוברות בנימין
צילום: דוברות בנימין
צילום: דוברות בנימין
Back to top button