מבזקיםצבא וביטחון

אלוף-משנה ח' נכנס לתפקיד מפקד בסיס חיל האוויר חצור

אלוף-משנה ח' נכנס לתפקיד מפקד בסיס חיל האוויר חצור (כנף 4) במקומו של אלוף-משנה ת', אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות. אלוף-משנה ת' יכנס בימים הקרובים לתפקיד ראש להק אוויר ויועלה לדרגת תת-אלוף.

טקס חילופי המפקדים נערך אמש (ראשון), בבסיס חיל האוויר חצור, בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר: "היום לפני שבוע הסתיים מבצע 'עלות השחר', מבצע ייזום להסרת איום הג'יהאד האסלאמי. טביעת האצבע של כנף 4 הייתה בכל פעולה לאורך המבצע החל מהגנה חזקה, איסוף רציף וחכם, סגירת מעגלים אפקטיבית ועד התקפה וסיוע לפיקוד הדרום. מדינת ישראל שבה במהירות לשגרת החיים הישראלית התוססת, ועבורנו זוהי ההוכחה המשמעותית ביותר שעשינו היטב את שהוטל עלינו. ת', אין לי אלא להשתאות איך במנהיגותך החכמה והנחושה הובלת את משרתי הכנף להשתנות הכרחית ולעמידה מלאה במשימות, בהצלחה בהמשך דרכך. ח', ביום רביעי האחרון סיימת את הפיקוד על בסיס 'עובדה'. בכל מקום ניתן היה לחוש את הוקרת המשרתים, את אהבתם והערכתם אליך. כעת כנף 4 היא שלך, פתח אותה, יצב אותה, דאג לה. עבור הכנף, השמיים כבר לא יהיו הגבול".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי מפקד בסיס חיל האוויר חצור היוצא, אלוף-משנה ת': "בחודש פברואר 2020 התייצבתי לתפקיד אותו אסיים בעוד דקות אחדות. שנתיים וחצי לפיקוד על בסיס חצור – רצף של טיסות, אימונים, אירועים, הפתעות וחוויות. רצף של רגעים, פעילות מבצעית מסביב לשעון, בתוכה מבצע ׳שומר החומות׳. אימונים באוויר, על הקרקע ובמאמנים, התופסים כיום נתח משמעותי מאוד בכשירותו של החיל. מהלכי היערכות והתחדשות רבים בהם תהליכי בניין כוח משמעותיים ואתגר של ממש בטיפול באנשים. תובלה, קרב, כטמ"ם והגנה אווירית – הכל היה, והיד עוד נטויה. לבסוף, בשבועיים האחרונים של כל אלו – פתיחת יחידות חדשות ומבצע 'עלות השחר'. את הפיקוד על הבסיס יקבל בעוד כמה רגעים, חברי, אלוף-משנה ח'. אני יודע כי אתה המתאים ביותר להוביל את הבסיס ואת אנשיו קדימה. בהצלחה".

מדברי מפקד בסיס חיל האוויר חצור הנכנס, אלוף-משנה ח': "בשנים האחרונות, וכפי שהוכח שוב במהלך השבוע האחרון, מתמודדת מדינת ישראל עם אתגרים רבים – ביטחוניים, כלכליים וחברתיים, אתגרים אלה משפיעים במידה רבה על חוסנה של החברה הישראלית. עלינו המפקדים, מוטלת האחריות שהיא גם זכות אדירה – לצד משימות הביטחון השוטף אנו עוסקים יום-יום בבניין החברה במדינת ישראל. עלינו האחריות לייצר מקום מפגש בין תרבויות ואמונות שונות ובכך להיות שותפים בחינוך ובפיתוח פקודינו, דור העתיד של מדינת ישראל. אני רוצה להודות לאלוף משנה ת' שפיקד בשנתיים וחצי האחרונות על הבסיס. בתהליך החפיפה נחשפתי לאין-ספור תהליכים ויוזמות שקידמת בעשר אצבעותיך, הותרת חותם משמעותי על הכנף בתקופת השתנות מאתגרת במיוחד. בשם אנשי הכנף אני מודה לך על שנתיים וחצי של נתינה ומאחל לך הצלחה רבה בהמשך".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button