בידורמבזקים

ראש הממשלה ונשיא המדינה ספדו לצביקה פיק: "חידש את הנוף התרבותי הישראלי"

ראש הממשלה, יאיר לפיד ונשיא המדינה, יצחק הרצוג, פרסמו לפני זמן קצר (ראשון) דברי הספד לאחד מגדולי המוזיקאים של מדינת ישראל, צביקה פיק, שהלך היום לעולמו בגיל 73.

מדברי ראש הממשלה יאיר לפיד: "צביקה פיק שר 'מוזיקה ללב היא חודרת' – משפט שמתאר בדיוק רב את שיריו ומנגינותיו שחדרו ללב ולתרבות הישראלית והפכו לנכס צאן ברזל. צביקה היה אמן מהפכני בדורו, מעמודי התווך של הפופ הישראלי. צביקה הלך היום לעולמו, אך השירים והמנגינות שהותיר אחריו ימשיכו להתנגן עוד שנים רבות. שולח ניחומים חמים למשפחתו ולכל מעריציו. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לזמר: ״צביקה פיק חידש את הנוף התרבותי הישראלי וחולל בו שינוי מהפכני. המוזיקה שלו חדרה ללבבות, כמילות השיר, והפכה לחלק בלתי-נפרד מפסקול חיינו. כשרונו יוצא-הדופן כיוצר הניב לתרבות הישראלית פנינים יפהפיות. הוא היה ישראלי כל כך, והתחבר באופן עמוק לשורשים העבריים העשירים שלנו, ובה בעת שיקף את יופי פניה של מדינת ישראל בעולם כולו. קולו ולחניו ימשיכו להתנגן באוזנינו האוהבות לשנים קדימה. תנחומיי למשפחתו ואוהביו הרבים. יהי זכרו ברוך.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ברדיו כאן מסרו כי ישנו את לוח השידורים בעקבות פטירתו של פיק: "תחנות כאן משנות את לוחות השידורים בעקבות מותו של צביקה פיק: החל משעה 13:00 תשודר בכאן תרבות תוכנית מיוחדת בעקבות מותו, גם תחנת כאן גימל תשנה את לוח השידורים ושיריו של פיק ישובצו לאורך כל היום. החל מהשעה 14 ישודר מרתון משיריו בתחנת המוזיקה הישראלית."

Back to top button