חדשות הארץמבזקים

פיגוע בעיר העתיקה בירושלים: מחבל חמוש ירה לעבר אוטובוס, שניים נפצעו קשה

הלילה (ראשון), סמוך לשעה 01:30, הגיע מחבל חמוש בכלי נשק וירה לעבר אוטובוס וכלי רכב שעמדו סמוך לחניון "שולחן דוד" בעיר העתיקה בירושלים. כתוצאה מהירי, נפצעו שבעה אזרחים בדרגות פציעה שונות, כשר מתוכם שניים באורח קשה והם פונו לקבלת טיפול רפואי. כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו במהרה למקום, החלו בפעולות בזירה תוך איסוף ממצאים ותחקור ראשוני תוך סריקות נמרצות אחר החשוד במעשה שנמלט מהזירה לאחר המעשה.

חוקרי המשטרה והזיהוי הפלילי החלו בחקירת הפיגוע ומסוק מהיחידה האוירית של משטרת ישראל סייע בסריקות לכוחות מיוחדים שהוקפצו למקום, מעל זירת הפיגוע ובסמוך למקום.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי הגיע לזירה שם קיבל סקירה מפקד המחוז על האירוע ופעולות המבוצעות תוך חלוקת גזרות אחריות והשקעת כלל כוחות המחוז וכוחות ביטחון נוספים לאיתורו המהיר של החשוד. בהמשך לכך, הוקם חפ"ק מבצעי בהשתתפות כלל פיקוד המחוז וגורמים נוספים, בראשות מפכ"ל המשטרה ומפקד המחוז.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משה לוי סמנכ"ל באיחוד הצלה סיפר: "הייתה זירה קשה מאוד, המראה של הציצית המוכתמת בדם ועגלת התינוק המיותמת ייחרט לי בזיכרון עוד שנים רבות. הענקנו סיוע רפואי ראשוני לנפגעים שסבלו מפציעות ירי, חלקם באורח קשה וחלקם באורח קל. הנפגעים סיפרו לנו שהם חזרו מתפילה בכותל."

הפארמדיקים של 'צוות הצלה' נפתלי סופר וקובי מנדלסון מוסיפים: "בהגיענו למקום, נמצאה זירה מורכבת עם נפגעים שהיו פזורים בשתי זירות. הענקנו סיוע רפואי ראשוני למספר נפגעים שסבלו מפצעי ירי, והם פונו להמשך טיפול רפואי בביה"ח".

פראמדיק מד״א שימי גרוסמן – מתנדב בזק״א שטיפל בזירה: ״מדובר באוטובוס שיצא מהכותל עם מתפללים לכיוון העיר, לדברי עובר אורח מחבל החל לירות ללא הבחנה לעבר האוטובוס, כשהגעתי למקום הייתה המולה רבה, אנשים רצו בבהלה, צוותי מד״א טיפלו ופינו כבן 30 וכבן 45 במצב קשה, כבת 30 במצב קשה, צעיר כבן 20 במצב בינוני ו-4 נפגעים במצב קל. כוחות משטרה במקום עורכים מצוד נרחב אחר המחבל.״

חובש בכיר על אופנוע מד"א, נחמיה כץ, ופאראמדיק מד"א דוד טרכטנברג, סיפרו: "הגענו מהר מאוד למקום, ברחוב מעלה השלום ראינו אוטובוס עם נוסעים עומד באמצע הכביש, אנשים סימנו לנו להגיע לשני גברים כבני 30 שהיו באוטובוס וסבלו מפצעי ירי, הם היו בהכרה מלאה והתהלכו, כשהם עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים והעלנו אותם לאמבולסים של מד"א שהגיעו למקום, משם הם פונו לבית חולים כשמצבם קל עד בינוני, משם המשכנו לכניסה לחניון קבר דוד וראינו 4 גברים אחד מהם כבן 50 ושלושה כבני 30 שוכבים בהכרה מלאה וסובלים מפצעי ירי בפלג גופם העליון, כעבור זמן קצר הטרקטורון של מד"א הביא אלינו פצועה נוספת אשה כבת 30 בהכרה, עם פצעי ירי, הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כשמצבם של 2 קשה, 5 במצב קל עד בינוני."

יהושע מנה, חובש רפואת חירום ב'צוות הצלה' מוסיף: "מדובר באירוע קשה מאוד, בין הנפגעים טיפלנו בבחור כבן 16 שנפגע מהירי בפלג גוף עליון במצב קשה, בנוסף שני גברים כבני 18 ו-30 עם פציעות ירי בראש ובחזה במצב קשה, ו 4 נפגעים נוספים במצב בינוני וקל, משם נקראתי לסייע לאשה מבוהלת שחיפשה את בעלה שפונה לאחד מבתי החולים. לצד זאת נתקלתי בעגלות תינוק זרוקות בצד, בשעה שהוריהם נמלטו עם הפעוטות בנסיון להימלט מהתופת".

מוטי פרץ, מתנדב 'צוות הצלה' נציג בית חולים בביה"ח שערי צדק מוסיף: "כהרגלנו באירועים מורכבים, הוזנקתי לבית החולים לצורך תיאום בין מוקד מד"א, הצוותים בזירה ומשפחות הנפגעים. אנחנו פועלים בשעה זו גם בביה"ח הדסה הר הצופים, בעזרת נציג הארגון בהדסה מוישי הלל שמסייע רבות למשפחות".

בתום שעות בהן התקיים מצוד נרחב בעיר ירושלים, אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי הלילה בעיר העתיקה, מצוד בו נטלו חלק כוחות רבים של משטרת מחוז ירושלים, משמר הגבול ושירות הביטחון הכללי, הסגיר עצמו המחבל לידי המשטרה ונעצר לחקירה. כמו כן, נתפס האקדח בו ביצע המחבל את הפיגוע.

בתום הערכת מצב שקיים מפקד המחוז, לאחר מעצרו של המחבל שהסגיר עצמו כאמור, הדגיש ממ"ז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, למפקדים כי לצד פעילות החקירה שנמשכת גם בשעה זאת, תימשך היערכות המחוז תוך דריכות ומוכנות לתרחישי פח"ע וניסיונות לבצע מעשים שכאלו, תוך נוכחות משטרתית גלויה וסמויה מוגברת ברחבי העיר לשמירת ביטחון הציבור.

ראש הממשלה, יאיר לפיד, שוחח לפני זמן קצר עם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, בעקבות פיגוע הירי הלילה בירושלים. רה"מ לפיד עודכן בהתפתחויות האחרונות ובהמשך ההיערכות בשטח. ראש הממשלה הודה לכוחות הביטחון על פעילותם המאומצת והמהירה, שהובילה להסגרת המחבל.

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן צייץ כעת בחשבון הטוויטר שלו: "פיגוע אכזרי הלילה בירושלים. אני מייחל להחלמה מהירה של הפצועים ומחזק את משפחותיהם. אני מחזק את כוחות הביטחון שפעלו בנחישות והביאו ללכידת המחבל הנתעב. לא נעבור לסדר היום על פגיעה באזרחי ישראל ובביטחונם."

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "אני מברך את כוחות משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי על הפעולה המהירה והנחושה, שהובילה לכך שהמחבל שביצע את הפיגוע הקשה הלילה בירושלים, נמצא בידינו. מדינת ישראל תרדוף בכל מקום ובכל זמן את דורשי רעתה, ותניח עליהם את ידה. לא יהיה להם רגע אחד של שקט, כפי שאנו מוכיחים בשבועות האחרונים בפעולות נחושות ויזומות, וביותר מזירה אחת. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פרוסים ברחבי ישראל ובפרט בירושלים כדי לאפשר את המשך שגרת החיים במהלך ימי הקיץ. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע".

שר התקשורת, יועז הנדל בתגובה לפיגוע בירושלים: "‏לילה קשה. פיגוע רצחני בלב הבירה. שולח החלמה מהירה לפצועים. אתגר המשילות והריבונות, בירושלים ובערים המעורבות, הוא האתגר הכי גדול שיש כיום במדינת ישראל. לא נאפשר לטרור להרים את הראש ונרדוף את המחבלים ואת כל מי שקשור אליהם. אף אחד לא חסין."

זהבה גלאון, מועמדת לראשות מרצ: ״פיגוע ירי זוועתי. הלב נשבר ואין מילים שיכולות לתאר את גודל הכאב למשפחות. מקווה להחלמה מלאה ושלמה של כל הפצועים. גם ביום קשה כזה חובתנו כהנהגה לפעול לסגירת בית החרושת שמייצר מוטיבציה לטרור. אי אפשר להמשיך ולנהל את הסכסוך עם פלסטינים 55 שנה על ״אש קטנה״. כל ההצעות עד היום להתמודדות עם הטרור הן בבחינת פלסטר לגדם. הדרך היחידה להביא לביטחון ארוך טווח לישראל היא ללכת להסדר מדיני.״

צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח