מבזקיםפוליטי / מדיני

משרד התפוצות העביר עשרות מיליונים לעמותה רפורמית ללא מכרז או ניסיון

העיתונאי קלמן ליבסקינד חשף אתמול (שישי) בתחקיר מקיף ב-"מעריב" כיצד העביר משרד התפוצות עשרות מיליונים לעמותת "פנים" הרפורמית ללא מכרז ובלי ניסיון, תוך זיקה אישית לחבר הכנסת גלעד קריב ממפלגת העבודה, שפעל בעמותה טרם היבחרו לכנסת.

משרד התפוצות נתן לעמותה לנהל כ-60 מיליון שקלים עבור "התחדשות יהודית", כאשר 30 מיליון יגיעו מן המשרד וכ-30 מיליון תצטרך העמותה לגייס מצדה, זאת למרות שהעמותה לא ניהלה מעולם סכום כזה.

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיב לתחקיר: "המשטרה צריכה לפתוח בחקירה נגד התנועה הרפורמית ונגד גלעד קריב עוד היום. התנועה הרפורמית שמחפשת על כל פיפס קטן אותי ואת חבריי צריכה לעמוד לדין".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בן גביר גם קרא לגלעד קריב להתפטר מהכנסת.

חבר הכנסת גלעד קריב הגיב עצמו לכתבתו של ליבסקינד: "עם היבחרי לכנסת סיימתי את פעילותי הלכה למעשה בוועד המנהל של עמותת 'פנים'. באופן פורמלי הסתיימה הכהונה בסוף שנת 2021. המיזם המשותף של משרד התפוצות עם עמותת פנים קרם עור וגידים במהלך שנת 2022. הבחירה בעמותת פנים וההתקשרות עמה בוצעו על ידי הדרג המקצועי של משרד התפוצות ללא כל מעורבות שלי בתהליכי העבודה.

הוא עוד הוסיף: "אני גאה מאוד בתרומתי להחלטת הממשלה (במסגרת דיוני התקציב) להקצות תקציב משמעותי לעידוד ההתחדשות היהודית הפלורליסטית בישראל, ובקשריי העמוקים עם ארגוני ההתחדשות לגווניהם. במשך עשורים רבים הפלו ממשלות ישראל את היהדות החילונית והליברלית בהקצאת משאבים, במכרזים ובמיזמים משותפים. כל הגופים הממשלתיים העוסקים בתחום התרבות היהודית פועלים באוריינטציה אורתודוקסית מובהקת, ואני מברך על כך שלראשונה ניתן מענה ממשלתי גם לביטויים הנוספים של היהדות הישראלית, שרלוונטיים למיליוני ישראלים".

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו, אמר בנושא: "מביש ומבזה שכספים ממשלתיים הלכו לקידום מיזם שנועד להחליש את היהדות ולהחליש את מדינת ישראל. מצופה מהיועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה נגד גלעד קריב ונגד נחמן שי כדי לבדוק את כל השאלות העולות מהתחקיר. לא מפתיע שמי שפעלו להציף את ישראל במאות אלפי מהגרים שאינם יהודים, עושים שימוש בכספים ממשלתיים כדי לקדם זרם שלא מייצג אחוז מהציבור היהודי בישראל".

ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button