מבזקיםצבא וביטחון

תת-אלוף ברק חירם הוא מפקד עוצבת ״הבזק״ החדש: "לא מספיק רק להתאמן, חשוב להתאמן נכון"

תת-אלוף ברק חירם נכנס לתפקיד מפקד עוצבת ״הבזק״ (99) במקומו של תת-אלוף אבי רוזנפלד, אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות. תת-אלוף רוזנפלד יתחיל בשבוע הבא את תפקידו כמפקד עוצבת "שועלי האש" (אוגדת עזה).

טקס חילופי המפקדים נערך אתמול (חמישי) במפקדת עוצבת ״הבזק״ במחנה נחשונים, בראשות מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני, אלוף סער צור ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני, אלוף סער צור: "אוגדה 99 היא בעלת פוטנציאל אדיר, אנושי, מבצעי וטכנולוגי. האוגדה היא אוגדה רב- זירתית משמעותית והקטר המרכזי להשתנות כלל היבשה. אבי, אתה מפקד מיוחד עם שיטת פיקוד מיוחדת. בעבודה קשה לילות כימים, הובלת את האוגדה להישגים חדשים. בהזדמנות זו אני רוצה לאחל לך הצלחה רבה בתפקידך הבא כמפקד אוגדת עזה. סמוך בהצלחתך, ובטוח שתדע להביא את הייחודיות שלך גם לשם. ברק, מפקד ולוחם. אין ספק שאתה קצין עתיר ניסיון, אשר יחד עם מפקדי וחיילי אוגדה יצעיד אותה קדימה להצלחות נוספות. אני, וכל המפקדים מאמינים בך ותומכים בך. בהצלחה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי מפקד עוצבת ״הבזק״ היוצא, תת-אלוף אבי רוזנפלד: "לפני שנתיים עמדנו כאן במקום הזה, בטקס הקמתה של אוגדה 99. מול עינינו עמדה מטרה ברורה – לחזק את כושרו ההתקפי של צה"ל. המשימה הנגזרת ממנה: לבנות אוגדת התקפה מוכנה שכאשר תידרש לפעול תוכל להגיע מהר לחזית, להתקדם, להסתער ולהכריע את האויב שיעמוד מולה.
היום, מתוך ראייה מפוכחת של מה הצלחנו להשיג ומה לא, אני חושב שניתן לקבוע כעת – אוגדה 99 היא חזקה ורלוונטית. חטיבת כפיר הפכה למתמרנת והתחזקה, היחידה הרב-מימדית מביאה את העתיד ומובילה את שילוב היכולות הרב-זרועיות ביבשה וחטיבות המילואים הן חטיבות כשירות, מאומנות ומצוידות. זהו עיתוי מצוין להעביר את הפיקוד ואני שמח שמקבל המקל הוא ידידי, תת-אלוף ברק חירם, מפקד מנוסה, אמיץ וחכם. אוגדה 99 – המסע שלי כאן נגמר, מסע חדש מתחיל, סומך עליכם".

מדברי מפקד עוצבת ״הבזק״ הנכנס, תת-אלוף ברק חירם: "למול האיומים החיצוניים האוגדה מחויבת להיות בכשירות ובמוכנות אמתית, לא מספיק רק להתאמן, חשוב להתאמן נכון. לא חשוב רק להצטייד בציוד איכותי, חשוב להתמקצע בו ולמצות אותו. באשר לאתגר החוסן הפנימי- אני מאמין שאוגדה כשלנו המורכבת מאנשי מופת בקבע, לצד אנשי מילואים מסורים ומאומנים הוא השילוב המבטיח את עתידנו. אלה אינן מילים ריקות- אנו מחויבים ליצוק בהן תוכן ומהות. אני מבקש בהזדמנות זו להביע הערכה עמוקה לאבי, על הובלת תהליך מופתי של הקמת האוגדה במתכונתה הנוכחית. פגשתי במהלך החפיפה שלנו מפקד איכותי ומקצועי. אני מודה לך באופן אישי על תהליך הכנסתי לאוגדה. בהצלחה בהמשך דרכך".

קורות חייו של תת-אלוף אבי רוזנפלד: תת-אלוף אבי רוזנפלד נולד בשנת 1974 ,התגייס בשנת 1993 ושירת בחטיבת הנח״ל.
2011-2012 -שירת כמפקד גדס״ר נח״ל.
2012-2015 -שירת כמפקד יחידת שלדג.
2015-2017 -שירת כמפקד עוצבת "השרון" )5.)
2017-2019 -שירת כמפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה.
2019-2020 -שירת כמפקד בית הספר למ״כים ומקצועות חיל הרגלים )ביסלמ"ח(.
2020-2022 -שירת כמפקד עוצבת ״הבזק״ )99.)
תת-אלוף רוזנפלד בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת רייכמן ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. תת- אלוף רוזנפלד נשוי ואב לארבעה.

קורות חייו של תת-אלוף ברק חירם: תת-אלוף ברק חירם נולד בשנת 1979 והתגייס בשנת 1997 לחטיבת גולני.
2012-2014 – שירת כמפקד גדוד הבוקעים הראשון בחטיבת גולני )51.)
2014-2016 – שירת כמפקד בסיס האימונים של חטיבת גולני.
2016-2018 – שירת כמפקד עוצבת הגולן )474.)
2020-2018 – שירת כמפקד המרכז לאימונים באש.
2020-2022 – שירת כמפקד חטיבת גולני.
תת-אלוף ברק חירם בעל תואר ראשון בהיסטוריה צבאית מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון. תת-אלוף חירם נשוי ואב לארבעה.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button