פוליטי / מדיני

ראש הממשלה ושר האוצר מציגים תוכנית לאומית לחיזוק החוסן האזרחי

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן, מודיעים הערב (חמישי) כי יביאו לאישור הממשלה בראשון הקרוב החלטת ממשלה לגיבוש תכנית לאומית לחיזוק החוסן האזרחי, שתייצב את פעילות מרכזי החוסן ותייצר ודאות וקביעות בפעילות. פעילות מרכזי החוסן הוכחה כמשמעותית עבור האזרחים ויש לה חשיבות רבה לשגשוג ולפריחה של עוטף עזה והדרום, ולכן הוחלט כי יש צורך לקבע זאת.

מטרת ההחלטה היא לספק מענה פסיכו-סוציאלי לתושבים, לצורך חיזוק ההיערכות לחירום של הרשויות המקומיות וחיזוק החוסן הקהילתי. במסגרת ההחלטה נקבע כי תקציב כלל מרכזי החוסן ירוכז במשרד הבריאות בשנת 2023 כשלב ראשון, תוך בחינת האפשרות להכניס את תקציב כלל מרכזי החוסן לבסיס התקציב לקראת אישור תקציב המדינה.

להחלטה שותפים גם שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות ניצן הורוביץ והשר לביטחון פנים עמר בר-לב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר על החלטה זו: "כפי שהבטחנו בזמן המבצע לתושבי הדרום – הממשלה הזאת לא תיעלם לתושבי עוטף עזה עם סיום הלחימה, אנחנו אתכם גם ביום שאחרי. ההחלטה הזאת מבטאת את החשיבות שאנו, כממשלה, רואים בחיזוק העורף – ולא רק בעתות משבר, ולראייה, השרים והמשרדים הרבים שהצטרפו להחלטה. אנו שמים בחזית את חיזוק החוסן האזרחי של מדינת ישראל, תוך שימת דגש על הבריאות הנפשית של נפגעות ונפגעי החרדה כתוצאה מימי הלחימה".

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר בנושא: "היציבות הכלכלית, הבריאותית והביטחונית של תושבי העוטף היא משימה לאומית ואנחנו פועלים כדי להעניק סיוע לתושבי העוטף והאזור. אנחנו מצליחים ליישם מדיניות נכונה בעוטף עזה, מה שהביא את היישובים להיות בין היישובים הכי צומחים במדינת ישראל. לחוסן האזרחי של התושבים יש תרומה אדירה בהצלחת ושגשוג האזור בפרט ומדינת ישראל בכלל".

עיקרי ההחלטה:

1. מרכזי החוסן ביישובי עוטף עזה, אשקלון, נתיבות, יהודה ושומרון, גליל מזרחי, גליל מערבי ובמרכז הבדואי ימשיכו לפעול בשנת 2023.

2. התקציב למרכזים, בסך מצטבר של כ-26 מיליון ש"ח, יועבר ממשרדי הממשלה השונים – משרדי ראש הממשלה, ביטחון, אוצר, רווחה וביטחון חברתי, עליה וקליטה, ביטחון פנים, חינוך ושוויון חברתי – וירוכז תחת משרד הבריאות.

3. תיבחן האפשרות להכניס את תקציב כלל מרכזי החוסן לבסיס התקציב של משרד הבריאות.

4. מרכזי החוסן יופעלו על פי מדיניות ועדת ההיגוי הבין משרדית בראשות משרד הבריאות, ותגובש תכנית לאומית לעניין קביעת האזורים הנוספים שיקבלו מענה בצורת מרכזי חוסן.

ארכיון. צילום: חיים צח, לע"מ
Back to top button