מבזקיםתנועה ותחבורה

הישג תקדימי לנהגי אגד: שכר הבסיס בחברה יעלה מיידית ל-50 שקל לשעה

ההסתדרות, ועד עובדי אגד והנהלת אגד חתמו הלילה (חמישי) על הסכם שכר חדש בחברה, שממנו עולה בשורה משמעותית לנהגי ונהגות החברה: החל מחודש זה (אוגוסט 2022) יהיה שכר הבסיס באגד – 50 שקלים לשעה – השכר השעתי הגבוה ביותר בענף. למעשה, במהלך זה נשברה תקרת השכר לעובדי התחבורה הציבורית, וכ-3,500 נהגים ונהגות ייהנו מהעלאה מיידית בשכר. לשם המחשה, נהג מתחיל ששכר הבסיס השעתי שלו היה 43.5 שקל לשעה ישתכר 15% יותר, ובחישוב חודשי ייהנה מהעלאה לשכר היסוד של כ-1,200 שקל למשרה מלאה.

יתרה על כך, הוסכם על העלאה נוספת בשתי פעימות, שתגדיל את השכר אפילו עוד, בהתאם לוותק. בעוד שלושה חודשים, בנובמבר 2022 – כל העובדים בוותק של 15 שנים באגד ומעלה (כ-800 עובדים בקירוב), יקבלו שני שקלים נוספים לתעריף השעתי; וביולי 2023, כל העובדים בוותק של 10 שנים ומעלה, יקבלו תוספת של כ-2.60 שקל לתעריף הבסיס. בסך הכל, אחרי התוספות, יוכל נהג בוותק מקסימלי לקבל תעריף שעתי של עד 65 שקל לשעת עבודה.

בנוסף, שכר המבקרים בחברה יעלה בכ-20% ושכרם של עובדי התחזוקה (דור ב') בחברה יעלה ביותר מ-8%. עובדי דור ב' הפורשים יזכו לתעודות נסיעה חופשיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אנחנו יוצאים היום עם בשורה של ממש לנהגי ונהגות אגד. אלפי העובדים והעובדות שדואגים מדי יום להסיע אותנו בבטחה – יכולים לזקוף ראשם ולדעת שהם מתוגמלים על עבודתם הקשה והמאומצת. אני מאמין שמהלך זה מחזק משמעותית את הענף ואת עובדיו, ושחברות נוספות ילכו בעקבותיו. אני רוצה להודות ליו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ולאנשיו שבנחישותם הביאו את ההסכם המיטיב הזה לעובדים. תודה גם להנהלת אגד שהשכילה להבין שחיזוק העובדים הוא חיזוק לחברה כולה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אבי אדרי: "אנחנו יותר מגאים לסגור מעגל ולהביא היום את הסכם השכר המוביל בתחבורה הציבורית. שברנו את תקרת הזכוכית כשטבלת השכר באגד תתחיל במיידית ב-50 שקל לשעה, והוותיקים ייהנו מתוספות שכר נוספות המוקירות ומעריכות את נאמנותם לחברה. נמשיך להוביל את תנאי השכר וההעסקה בתחבורה הציבורית כפי שעשינו בכל החברות המאוגדות אצלנו".

יו"ר ומנכ"ל אגד, אבי פרידמן: "עובדי אגד הם הנכס החשוב ביותר של החברה ואני מברך על ההסכם אליו הגענו בשיתוף פעולה מלא עם ועד העובדים וההסתדרות. ההסכם החדש הוא הוכחה נוספת לחשיבות שאגד מייחסת לרווחת עובדיה ויאפשר לקלוט עובדים נוספים למשפחת אגד, שייהנו מתנאי השכר הטובים בענף".

צילום: אגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות

Back to top button