מבזקיםמשפטי/פלילי

הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי בגין הסתה לגזענות

פרקליטות מחוז מרכז פלילי, הודיעה היום (רביעי) לחבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי, כי נשקלת העמדתו לדין בגין פרסומים שיטתיים, חוזרים ונשנים של דברי הסתה לגזענות נגד ערבים באשר הם, זאת בכפוף לשימוע שייערך לו ככל שיחפוץ בכך.

על פי מכתב השימוע, שנמסר לבן ארי במסירה אישית, במשך תקופה ממושכת של כשלוש שנים וחצי שתחילתן בסוף שנת 2017, בן ארי פרסם דברי הסתה לגזענות כלפי ערבים באשר הם, במעל לעשרים הזדמנויות שונות. את דבריו המסיתים פרסם בן ארי בהיקף תפוצה נרחב מאוד, במסגרת נאום שנשא באירוע פומבי, תקשורתי ורב-משתתפים, במסגרת ראיון שנתן בכלי תקשורת מרכזי ובמסגרת חשבונות הפייסבוק והטוויטר הפופולריים שלו, להם היו מקושרים עשרות אלפי עוקבים ואשר בנוסף היו פתוחים ונגישים באינטרנט לעיני כל.

בשנת 2019 נפסלה מועמדותו של בן ארי לכנסת בעילת הסתה לגזענות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הפרקליטות, הפרסומים המסיתים, שבן ארי אף הפציר לעוקבים שלו ולשתף, זכו לחשיפה רבה, והיוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים אלו באופן פומבי. על אף שכמחזיק ומנהל חשבונות הפייסבוק והטוויטר שלט בן ארי באופן בלעדי בכלל תכניהם, והיה יכול למחוק את הפרסומים המסיתים, את התגובות התומכות הקיצוניות של העוקבים או לחסום עוקבים שהגיבו באופן קיצוני, הוא בחר שלא לעשות כך.

קרדיט: עמוס בן גרשום
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח