מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ אייכלר מתריע: "לבטל מיד את מסלול הדמים בירמיהו"

בעקבות התאונה הקטלנית בליל אמש, בה נהרג הרב פנחס דייטש ז"ל ברחוב ירמיהו בירושלים, חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה שב להתריע אודות הסכנה שבמת"צ – מסלול תחבורה ציבורית דו-כיווני באמצע הכביש. במקום זאת דרש לסמן נת"צ – נתיב תחבורה ציבורית בימין הכביש.

לדברי חבר הכנסת אייכלר, הסכנה בכבישים כאלו היא עצומה. זאת מפני שהמסלול הוא באמצע הכביש, לשני הכיוונים, מה שמקשה מאוד על הולכי-רגל לחצות את הכביש בבטחה. בניגוד לנת"צ – נתיב תחבורה ציבורי, שהוא מסלול אחד בצד ימין של הכביש, המהווה אלטרנטיבה בטוחה הרבה יותר.

בשנים עברו, קיים חבר הכנסת אייכלר דיונים רבים בנושא בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים מטעם משרד התחבורה והעירייה. הוועדה הצליחה לשנות את התוכנית להקמת מת"צים ברחובות הסמוכים. אך התוכנית למת"צ ברחוב ירמיהו נותרה על כנה משום שכבר הושקעו בה סכומי עתק וקשה לבטלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתב ששיגר אייכלר לראש העיר דאז ניר ברקת ולשר התחבורה דאז ישראל כץ, הוא כתב בין היתר: "דבר ראשון הוא נושא של פיקוח נפש, למען בטיחות הולכי הרגל, ילדים, קשישים ונכים. אבקש לסלול נתיבי תחבורה ציבורית משני צדי הכביש ולא באמצעו משום פיקוח נפש".

את דרישתו החוזרת כעת לשנות את המת"צ בירמיהו לנת"צ שיגר אייכלר לכלל הגורמים הרלוונטיים, ראש העיר ירושלים וצוות אב לתחבורה. הוא הוסיף כי הציבור חייב למחות נגד התרת דמים משיקולים הנדסיים וכלכליים, וקרא לכל מי שיכול להשפיע לפירוק המת"צ בירמיהו ובכביש גולדה מאיר שלדבריו גובים נפשות, פצועים והרוגים.

ארכיון. צילום: אתר הכנסת

הרוג ופצוע קשה בתאונת דרכים קטלנית בירושלים

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח