מבזקיםצבא וביטחון

תת-אלוף הישאם אבראהים נכנס לתפקיד קצין השריון הראשי

תת-אלוף הישאם אבראהים נכנס לתפקיד קצין השריון הראשי במקומו של תת-אלוף אוהד נג׳מה, אשר שירת בתפקיד זה בשלוש שנים האחרונות. תת-אלוף אוהד נג'מה יסיים את שירותו הצבאי לאחר 28 שנים.

טקס חילופי המפקדים נערך בשבוע שעבר (חמישי), באתר ״יד לשריון״ בלטרון, בראשות מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני, אלוף סער צור, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, בני המשפחות ומוזמנים נוספים.

לוחמי השריון וצוותי הטנקים פעלו באופן משמעותי במבצע "עלות השחר" ברצועת עזה, בימים האחרונים. הם סיכלו באופן מקצועי ומדויק חלק ממטרות ארגון הטרור גא"פ ותרמו להישגיו של המבצע. גדודי השריון אף שותפים במבצע "שובר גלים" למניעת הטרור וסגירת קו התפר ביהודה ושומרון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני, אלוף סער צור: "חיל השריון נמצא בתנועה מתמדת. במקצוע שלנו, ללא תנועה יש קיפאון. החיל מתחדש כל הזמן בפלטפורמות שונות ומשמעותיות, בשיטות לחימה וארגון; אבל החדשנות והפלטפורמה אינן אלא חוטים וברזל הנדרשים לאנשים מצוינים שידעו לחברם יחדיו ולהפוך אותם למכונת מלחמה קטלנית ולהכריע כל אויב. נג׳מה ידידי, אתה מפקד מיוחד עם שיטת פיקוד מיוחדת. מי שלא מכיר אותך מופתע לעיתים מהשקט הנפשי, האצילות והצניעות, אבל מהר מאוד מבינים כולם כמה עוצמה יש בך. הישאם, מפקד ולוחם, אנו מכירים שנים ארוכות, כבר בתחילת הדרך נוכחתי בעוצמתך, בפיקחותך ובנכונותך להשקיע ולהוביל קדימה. אני וכל המפקדים מאמינים בך ותומכים בך. אני מאחל לך הצלחה רבה בתפקידך".

מדברי קצין השריון הראשי היוצא, תת-אלוף אוהד נג׳מה: "זהו מעמד מאוד מיוחד ובעל המון משמעות עבורי, אני מסיים את תפקידי כקשנ"ר ובמעמד זה גם מסיים את שירותי בצה״ל. בשיח הצבאי והציבורי מרחפת כל הזמן שאלת מימוש יכולות היבשה והתמרון. לאחר כמעט 30 שנות שירות ביבשה, אין לי ספק בכך שהיבשה חזקה היום יותר מאי פעם, בשילוביות, ביכולות, באנשים, באימונים ועוד, עלינו לשקוד ולשמור על המוכנות ועל החדשנות כך בשביל שכאשר יוטל התמרון הוא יהיה המוכן ביותר, הטוב ביותר, והמתקדם ביותר. חיל השריון הוא חיל חזק, מתקדם ומוכן. מהיום הישאם זוהי משימתך. לקדם את החיל ביבשה קדימה, אתה קצין עתיר ניסיון מבצעי והדרכתי. עתיר זכויות בפועלך לאורך השנים. דרכך הביאה אותך מוכן לתפקיד זה, אין לי ספק כי תשכיל בנחישות, במקצועיות וברגישות המאפיינת אותך".

מדברי קצין השריון הראשי הנכנס, תת-אלוף הישאם אבראהים: "בחרדת קודש ותחושת אחריות אדירה, אני מקבל על עצמי היום את הפיקוד על חיל השריון. ברצוני להודות על הזכות והאמון שנתתם בי בבחירתי לתפקיד משמעותי ורגיש זה, אני מתחייב לפעול באופן נמרץ, במסירות ובאחריות אין קיץ, לממש את יעוד החיל ולהכנתו לניצחון בשדה הקרב. לחיל תרומה אדירה בכתיבת דפי ההיסטוריה. הן בעבר והן בהווה, היה לטנק תפקיד מכריע, בניצחון ובקביעת תוצאות המערכה. כך היה וכך יהיה. יחד עם זאת, המציאות בזירת המלחמה ממשיכה להשתנות בקצב מהיר. בתקופה הקרובה נצא כולנו יחד למסע משותף, בו נבחן באומץ ובמקצועיות את הערך המוסף שלנו בניצחון. לצד שימור רוח החיל, נשתנה ונתאים את עצמנו לאתגרי העתיד, נתבסס בחיל הטכנולוגי והמוביל ביבשה. אוהד ידידי, תודה והערכה רבה על השירות הארוך בחיל ועל הובלתו בשנים האחרונות. בזכות המקצועיות, המנהיגות והגישה המיוחדת שלך, הובלת את החיל בתקופה מאתגרת להישגים ומיצבת אותו כחיל המכריע ביבשה".

קורות חייו של תת-אלוף אוהד נג׳מה: נולד בשנת 1976 ,והתגייס בשנת 1994 כלוחם בחיל השריון.
2008-2010 – שירת כמפקד גדוד ״עשת״ 9.
2010-2012 – שירת כמפקד גדוד אדם 195 בחטיבת ההדרכה 460.
2012-2015 – שירת כמפקד חטיבת המילואים ״אגרוף הברזל" 205.
2015-2016 – שירת כסגן מפקד עוצבת "הבשן" 210.
2016-2018 – שירת כמפקד חטיבת ״עקבות הברזל״ 401.
2018-2019 – שירת כמפקד קורס פיקוד ומטה ׳אלון׳ – להכשרת הקצונה הלוחמת לתפקידי הפיקוד
בצה״ל.
2019-2022 – שירת כקצין השריון הראשי.

תת-אלוף אוהד נג׳מה בוגר המכללה לביטחון לאומי ובעל תואר ראשון בכלכלה וניהול מהמרכז האקדמי רופין ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. תת-אלוף נג׳מה נשוי ואב לשלושה.

קורות חייו של תת-אלוף הישאם אבראהים תת-אלוף הישאם אבראהים נולד בשנת 1977 והתגייס בשנת 1996 כלוחם בחיל השריון.
2010-2012 – שירת כמפקד גדוד געש 82 בעוצבת ״סער מגולן״ 7.
2012-2014 – שירת כמפקד גדוד האימון המתקדם "שלח" 532 בחטיבת ההדרכה 460.
2015-2017 – שירת כמפקד חטיבת ״אגרוף הברזל״ 205.
2017-2019 – שירת כסגן מפקד עוצבת הגליל 91.
2019-2021 – שירת כמפקד חטיבת ההדרכה 460.
תת-אלוף הישאם אבראהים הינו בוגר המכללה לביטחון לאומי ובעל תואר ראשון במנהל עסקים מהמרכז האקדמי רופין, ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. המרכז האקדמי רופין העניק לתא"ל אבראהים אות במ"ה )בוגרים מעוררי השראה(, על קריירה צבאית פורצת דרך ועל היותו סמל לדו-קיום ולתרומה למדינה. ביום העצמאות ה-72 למדינת ישראל השיא משואה כנציג צה"ל בטקס. תת-אלוף אבראהים נשוי ואב לארבעה.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button