מבזקיםפוליטי / מדיני

עתירה לבג"ץ נגד חוק מימון המפלגות: ח"כים אישרו לעצמם לקחת כספים נוספים בהליך לא תקין

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (רביעי) עתירה לבג"ץ כנגד שני מהלכים שאושרו לאחרונה בכנסת, שתכליתן הגדלה נוספת של מימון המפלגות על חשבון הקופה הציבורית: הגדלת יחידת המימון המפלגתית, והיתר לקחת הלוואות נוספות מאוצר המדינה תוך פריסה מחדש של פירעון חובות ההלוואות הקודמות לכנסות הבאות.

לטענת התנועה חברי הכנסת אישרו לעצמם כספים רבים בהליכים חריגים ומזורזים – מבלי לשתף כנדרש את הוועדה הציבורית לעניין מימון מפלגות בראשות השופטת פרוקצ'יה.

הוועדה הציבורית לענייני מימון מפלגות התירה לחברי הכנסת רק להגדיל באופן חד-פעמי את סכום יחידת המימון המפלגתית שכל מפלגה מקבלת, ל-1.6 מיליון ש"ח. אולם, בכדי לעקוף את החלטת הועדה הציבורית העבירו חברי הכנסת בהוראת שעה תוספת נוספת לסיעות כך שערכה של יחידת מימון אחת יהיה 1.4 יחידות מימון, ובכך למעשה עקפו את החלטת הועדה הציבורית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חמור מכך, ומבלי להתייעץ כנדרש עם הוועדה הציבורית חברי הכנסת חוקקו באותה הוראת השעה אפשרות לקחת הלוואות נוספות על חשבון הקופה הציבורית, וגלגול של פירעון חובותיהם העומד על סך 200 מיליון ש"ח אל הכנסות הבאות.

התנועה לאיכות השלטון למעשה מבקשת מבג"ץ שיורה על ביטול מהלכים אלה, ולא יאפשר לחברי הכנסת להשית הוצאות נוספות על הקופה הציבורית – מעבר לאלה שנקבעו בחוק מימון מפלגות.

עו"ד הידי נגב, מנהל מחלקת מדיניות וחקיקה: "בחקיקת ההסדרים הזמניים האלה חברי הסיעות בכנסת עקפו את הוועדה הציבורית וסידרו לעצמם למעלה מ-24 מיליון ש"ח ואפשרויות ללוות עוד עשרות מיליוני ש"ח מהמדינה – מדובר בהתפרעות מוחלטת בכספים ציבוריים מבלי שיש כל בקרה ופיקוח על החקיקה – כעת אנחנו מבקשים שבג"ץ יתערב ויפסיק את גזילת הכספים הזאת כל מערכת בחירות".

אנשי ביטחון לשעבר והתנועה לאיכות השלטון דוחפים להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות
ארכיון. צילום: התנועה לאיכות השלטון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח