חדשות הארץמבזקים

בכירי משרד החקלאות ההודי יגיעו ליצור שיתופי פעולה עם החקלאים הישראלים

החקלאות הישראלית נחשבת למותג חזק, מוביל וגם כזה שגורם לעניין עבור משלחות מרחבי העולם. 25 בכירים במשרד החקלאות ההודי יגיעו בחודש הבא לביקור בן שבועיים וישתתפו בתערוכת החקלאות הבינלאומית הגדולה בישראל – אגרומשוב 2022, שתיערך ב-5-6.9 בבנייני האומה בירושלים.

מדובר במנהלי אגפים ומו"פים במשרד החקלאות בהודו, שכבר עובדים עם טכנולוגיות ישראליות ומתכוונים להעצים שיתופי פעולה עם חברות וחקלאים ישראליים. מי שיזם את הגעתם לארץ הוא יאיר אשל, הנספח החקלאי בהודו.

הגעת המשלחת הסתייעה במסגרת הפעילות הענפה של מש"ב/משרד החוץ. המשלחת תתארח במרכז ההשתלמות בשפיים ותיחשף לחקלאות הישראלית על רובדיה השונים. בנוסף, להשתלמות יעברו חברי המשלחת במשתלות נבחרות המאושרות לייצוא של עצי פרי, תלמד ותבחר את הזנים המתאימים לגידול בהודו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הודו היא המדינה החקלאית הגדולה בעולם ומש"ב שותפה בהפעלת 42 מרכזי המצוינות (מו"פים) מזה 15 שנים ברציפות.

"החקלאות הישראלית וההודית פועלות יד-ביד בשנים האחרונות", מסביר אשל. "הם מכניסים אליהם על בסיס יומי טכנולוגיות מישראל. מטרת ההגעה ארצה של המשלחת ההודית היא הידוק שיתוף הפעולה עם ישראל, חשיפה לידע חדש וכמובן בהנחה שיגיעו באחד הימים לחברות פרטיות – הם ידעו לקדם את הייצוא מהארץ".

מדובר במשלחת הבינ"ל השנייה שכבר הבטיחה את מקומה בתערוכה, אחרי זו מפולין, שתשתתף גם היא בתערוכה. חברת הענק הפולנית, PRONAR, הידועה בייצור של מיכון חקלאי כבד, אף תציג לראשונה את הטרקטורים החדשים שלה והציוד הנלווה, הכולל טריילרים, מעמיסי חבילות, שילובי מספוא ואביזרים נלווים.

תערוכת החקלאות המובילה והגדולה בישראל אגרומשוב 2022 תתקיים בבנייני האומה בירושלים ב-5-6.9.2022. במסגרת התערוכה הבינלאומית המציינת השנה 31 שנות פעילות ומתקיימת בחללים ממוזגים, יוצגו מגוון טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות לעולם החקלאות ולחקלאי, גידולים חדשים, ופיתוחים פורצי דרך ואף יתקיימו כנסים מקצועיים עם מאות מציגים ואלפי חקלאים ויזמים בתחום החקלאות.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
Back to top button