בידורמבזקים

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי ה-35 נפתח הערב בצפת

בצפת נפתח הערב (שלישי) פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי ה-35. הוא חזר לאחר שנתיים של הפסקה כפויה בשל הקורונה. קהל רב מילא את העיר ונהנה משלל מופעים ואירועי חוצות, בכניסה חופשית ובאוויר הפתוח.

ראש העיר צפת, שוקי אוחנה, אמר: "צפת רושמת פרק חדש בתולדותיה עם תנופת בניה, נראות וקידמה, הגיע הזמן לשוב ולחגוג ובענק עם קהל עשרות אלפי המבקרים הצפויים להגיע אלינו, לבירתה העולמית של מוסיקת הנשמה היהודית. אל מול תלונות על יוקר המחייה לא היססנו והשנה הוספנו עוד אמנים, עוד מופעים, הכול חינם ללא תשלום, חגיגה אמיתית שמסמלת את פניה הייחודית של צפת. כולם מוזמנים לחגוג איתנו את חג הכליזמרים!"

לצידו של אוחנה, פתח את הפסטיבל שר התרבות והספורט חילי טרופר שסיפר לקהל על קשר מיוחד לצפת מילדות: "צפת היא עיר שאין כמוה בעולם ופסטיבל הכליזמרים הוא מסורת מיוחדת, ניגונים שליוו את מעגל החיים היהודי והיום בפסטיבל אנחנו זוכים להחיות את המעגל מחדש. אחריותנו כממשלה לתת יד לעשייה ולהצלחה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לראשונה מופעל 'שביל הכליזמרים' בסמטאות העיר העתיקה לאורכו משולבות הבמות שבהן מתקיימות עשרות מופעים מדי יום ונקודות עניין נוספות עם נגנים, דוכנים, אמני רחוב, כליזמרים אותנטיים ועוד. בין האמנים המופיעים ביום הפתיחה גם עידן חביב, ארז לב ארי, עקיבא, רוזנבלט כלייזמר, טריו גל קליין ועוד עשרות אמנים והרכבים נוספים. ברחבי העיר מתקיימות פעילויות רבות.

הפסטיבל יימשך שלושה ימים ויינעל ביום חמישי.

צילום: סטודיו A
צילום: סטודיו A
צילום: סטודיו A
צילום: סטודיו A

Back to top button