חדשות הארץמבזקים

"הגיע הזמן להפסיק לחשוב איך מביאים את תל אביב לגליל"

כחודש לפני ועידת הגליל ה-10 של הרשות לפיתוח הגליל והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, התכנסו היום (שני) במרכז הצעירים בבית השותפויות מטה אשר מנהלי מרכזי הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל לדיוני הכנה לקראת הועידה, בשולחנות עגולים שעסקו בסוגיות הבוערות לצעירי הגליל. בגליל פועלים ביוזמת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל 50 מרכזי צעירים המיועדים לבני גילאים 18-40.

את היום פתח אילן שוחט, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: "על מנת שנוכל באמת לעסוק באתגרים הבוערים עימם מתמודדים הצעירים, את תוכן ועידת הגליל הקרובה שתעמוד בסימן 'הופכים את הגליל למרכז' יקבע כאן השטח, מרכזי הצעירים שהם עמוד השדרה והלב הפועם של הגליל. קיבלנו השנה החלטה להחזיר את הכוח אל מרכזי הצעירים ולשים את הדגש על תחום התעסוקה המהווה פקטור משמעותי כדי להביא לכאן זוגות צעירים. החזון של המשרד, בהובלת השר עודד פורר, הוא ליצור מרכזים עצמאיים שיודעים להתנהל בזכות עצמם ולא מסתמכים על אזור המרכז. הגיע הזמן להפסיק לחשוב איך מביאים את תל אביב לגליל אלא לזהות את הנכסים הייחודים ומנועי הצמיחה ועל בסיסם ליצור תוכניות עבודה".

במסגרת היום התקיימו פאנלים בנושאי הליבה החשובים לצעירים כמו חוסן קהילתי, מנהיגות, השכלה וקריירה, תשתיות ופיתוח, איכות ואורח חיים ועוד. לצד מנהלי מרכזי הצעירים בגליל, השתתפו גם נציגי המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, נציגי ארגונים חברתיים ועמותות הפועלות בגליל, נציגי משרדי ממשלה, המרכז לשלטון מקומי, הסוכנות היהודית ועוד, במטרה להעלות את אתגרי הגליל והצעירים על סדר יומה של הוועידה העשירית וכך ליצור שיח ציבורי ושינוי אמיתי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הצעירים הם העתיד של הגליל והעתיד של המדינה. 'שמים את הגליל במרכז' זו לא רק כותרת נהדרת אלא תכנית עבודה אמיתית. אנחנו רוצים שהמרכז יסתכל על חבל הארץ הזה ויראה שאנחנו לא חיים פה מתוך כורח אלא מתוך רצון. יש פה מיקרוקוסמוס של תרבויות ויתרונות רבים", אמר ראש הרשות המארחת, משה דוידוביץ' ראש המועצה האזורית מטה אשר. "הנהגת המשרד הנוכחית היא היחידה שבאמת קראה את תוכניות העבודה שלנו והולכת איתנו על זה בכל הכוח. יחד נגרום למדינה לתת את היחס הראוי לחבל הארץ החשוב הזה".

צילום: אייל מרגולין – ג'יני
צילום: אייל מרגולין – ג'יני
צילום: אייל מרגולין – ג'יני
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח