מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון בעתירה לבג"ץ: לפתוח בחקירה פלילית נגד עידית סילמן והליכוד

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שני) לבג"ץ בבקשה למתן צו הצהרתי, צווים על תנאי, צו ביניים ובקשה לקיום דיון דחוף, בקשר לשיריונה המסתמן של ח"כ עידית סילמן ברשימת הליכוד לכנסת.

בעתירה טוענת התנועה כי התגבשה תשתית ראשונית לביסוס חשד סביר לביצוע עבירות להפרת סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת, האוסר על מתן הבטחה לשיבוצו של חבר כנסת מכהן ממפלגה אחת למפלגה אחרת, שלא בתוך 90 יום מיום הבחירות, ומבקשת כי בג"ץ יורה לפרקליטות וליועמ"ש לנמק מדוע טרם נפתחה חקירה בנושא.

בנוסף מבקשת התנועה שבג"ץ ייתן צו המקפיא כל הסכם שנערך בין מפלגת הליכוד לבין חברת הכנסת סילמן, וזאת על מנת למנוע פגיעה קשה ונמשכת בעקרון חוקיות המינהל ובשלטון החוק; בטוהר מידותיהם של חברי הכנסת ובניקיון שיקול דעתם של נבחרי הציבור; ובמעמדה של מערכת אכיפת החוק ונראותה הציבורית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, התנועה לאיכות השלטון פנתה בנושא ליועמ"ש כבר לפני כארבע חודשים, ביום 7.4.22, אולם טרם התקבל כל מענה בנושא. התנועה ציינה בעתירתה פרסומים שונים בתקשורת מהם עולה כי הסכם אסור שכזה אכן נערך בין מפלגת הליכוד לבין ח"כ סילמן, וביניהם ראיונות שהעניקו לאחרונה חברי הכנסת יואב גלנט ומיקי זוהר (ליכוד) בהם הזכירו את ההסכם האמור.

התנועה לאיכות השלטון: "סעיף 57א לחוק הבחירות אשר נועד להתמודד עם תופעת הכלנתריזם הבזויה, נחקק כחלק ממאגר דברי חקיקה אשר נועדו כולם למטרה אחת והיא – מניעת השימוש של חברי הכנסת בכוחם הפוליטי, על מנת לקבל טובות הנאה אישיות, תוך רמיסת חובת הנאמנות לבוחר. השיבוץ המסתמן של ח"כ סילמן במפלגת הליכוד הוא דריסה ברגל גסה של הוראות סעיף זה, והתעלמות מכך היא הפיכתו, הלכה למעשה, לאות מתה בספר החוקים של מדינת ישראל."

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח