חדשות הארץמבזקים

היערכות המשטרה בירושלים לתשעה באב, אלפים עלו להר הבית, מספר מתפרעים הורחקו

החל מאמש (שבת), ולאורך היום מאות שוטרים של מחוז ירושלים יחד עם כוחות תגבור משטרתיים ולוחמי מג״ב בפיקוד מפקד מחוז ירושלים, פועלים לאבטחת האירועים השונים והמתפללים הרבים הפוקדים את הכותל המערבי בירושלים לרגל צום תשעה באב.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר בהערכת מצב שהסתיימה לפני זמן קצר: ״בשעה שמדינת ישראל במערכה לאומית בדרום, אני מבקש להביע הערכה רבה לשוטרים ולמפקדים על הפעילות החשובה שבוצעה ביממה החולפת בירושלים. ההיערכות המבצעית, התכנון המוקפד, הפעילות המקדימה ומקצועיות השוטרים – הם המפתח לקיומן התקין עד כה של התפילות והאירועים השונים המאפיינים את צום ט׳ באב. עלינו להמשיך בפעילות המבצעית המוגברת והחכמה בגזרות השונות, לשמירת הביטחון והסדר באזור״.

מאז שעות הבוקר הורחקו ועוכבו מספר מבקרים שהפרו את כללי הביקור בהר הבית. כמו כן נעצרו והורחקו חשודים בודדים לאחר שהפרו את הסדר במקום, עשו פרובקציות, קראו קריאות הסתה וניסו לשבש את מהלכם התקין של הביקורים – ללא הצלחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשעות הבוקר המוקדמות, שוטרי מחוז ירושלים בהכוונה וסיוע של מרכז השליטה במרחב דוד, עצרו שני חשודים (בגירים, תושבי מזרח ירושלים), בעקבות תקיפת מתפללים בעיר העתיקה על ידי שני חשודים שריססו בגז פלפל ותקפו מבקרים במקום. בתוך כך, בשעות האחרונות השוטרים מנעו אירועי חיכוך ופרובקציות שונות בהר הבית ובעיר העתיקה בירושלים. באחד המקרים נעצרו שני חשודים באירוע של תקיפה הדדית שהפך לתגרה. הבוקר עצרה המשטרה חשוד שידה אבן בעיר העתיקה. כמו כן, לפנות בוקר עצרה המשטרה בעיר העתיקה שלושה חשודים, זאת לאחר שעלה חשד כי בכוונתם להפר את הסדר הציבורי באזור.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול לשמירה על שלום הציבור ובטחונו, ולשמירה על הסדר הציבורי במקומות הקדושים ובכל מקום אחר."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button